yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Ditten&Datten

Kategori: Allmänt

blir nog rubriken idag för nu är det rörigt i Brandts skalle...började i morse med kaffe..åkte iväg till jobbet, solade innan mötet..hoppade in i köket och hämtade en mugg kaffe, sen mötet då..Personalansvariga o Facket o jag hade ett litet ihopprat innnan de andra kom. Fast de andra var inte så många, de hade skrivit något papper och lämnat istället. Många av arbetsuppgifterna som finns är alldeles för höga komptenskrav för mig. En del var man tvungen att vara ingenjör..vilket för mig betyder ingengör...lr civilingenjör...sen handlar det ju om viljan hos företaget..FackJohnny har många bra förslag MEN det går inte att genomföra. Men på slutet gick Johnny och jag i fabriken och kollade. På DOS avdelningen fanns det nån handmonteringshistoria..verkade ganska okej. Det finns en annan avdelning som heter KIT men där är det småsaker som monteras o plockas med och i ett annat tempo. Så nu är det möte igen den 17 januari och då skulle Johnny ta upp den här saken. För han jobbar där, MEN han är nästan aldrig där iom att han är fackombud oxå då. Sen skulle det börja en tjej efter sin föräldraledighet och hon ska jobba 75%..så då tyckte Johnny att det borde ju bli perfekt att jag går in och täcker upp för henne o honom. för grejen är visst att ska man arbetsträna MÅSTE det bli i förlängnignen där man ska jobba sen. Förut har jag för mig att man kunde lalla omkring o i princip dricka kaffe under arbetsprövningen. Men nu tydligen om mna arbetsprövar o det i slutändan inte blir min tjänst..jag då blir man friskskriven på de timmarna för då anses det att man har den arbetsförmågan..MEN att det inte finns jobb just för mig just då..det tas det ignen hänsyn till Så personalansvariga sa iof att vi vill ju inte kasta in dig i nån arbetsträning o sen står du där friskskriven...det vill vi inte medverka till..Schysst..visserligen...Som det känns nu skulle jag i princip kunna göra vad som helst...för jag vill jobba...har ingen som helst lust till att gå 1 år på Verksam som det blir annars..ihopbuntad med andra..nej tack..utveckla mig själv..nej tack..jag är nöjd med det jag är och kan..just nu..

Mötet drog ut på tiden, startade 09.45 o jag var hemma 12.30...tog ett piller sen gick vi ner på stan, skulle hämta ut julklapar på Expert. Men innan det ramlade vi in på Resia...och vips så hade vi bokat en resa till gran Canaria de 5 januari...så det kan gå...Playa Amadores..2 rumslägenhet markterass..från Skavsta..5500:- det priset kan man inte klaga på tycker jag. På stranden är det importerad sand från Västindien...vit o skön, blir inte varm fast solen skiner. Vi var ju i Puerto Rico januari förra året o det här stället ligger 40 minuters promenad där ifrån, vi gick dit 2 dagar då förra året o solade..

Sen gick vi till Expert och hämtade ut julklapparna, sen skulle vi till Claes Ohlsson o köpa färg till skrivaren, naturligtvis har vi en så gammal skrivare att det var de dyraste färgerna oxå, så det blev billigare att köpa en NY skrivare, helt sjukt...för 500 kronor fick vi en skrivare/scanner/kopiator och färgpatroner..

Granen är klädd. Höll på att få nervsammanbrott på julkulorna..varför i helvete kan de inte sätta dit snöret på kulorna...köpte ju en kartong på IKEA...säkert 40 kulor..och inga snören ditknutna...men nu är de där..tänkte ett tag ta braständaren och löda ihop snörena...men jag heter ju Brandt så jag hade väl förmodligen eldat upp hela vardagsrummet...

I morgon fredag är det ett späckat schema, stryka julgardiner...lr kanske inte..ska hänga de över en kökstol ikväll o spraya lite vatten på dom så kanske det räcker...inte så jäkla noga...sen till tippen o kasta lite grejer och på väg därifrån stanna till på jobbet o köpa lite solpoletter så jag har till mellandagarna och kan grunda brännan lite...så blir det lite julklappshandlandlande..sen städning här hemma..tänker inte lägga så mycket tid och energi på städningen..ska nog göra köttbullarna..lr så tar jag det på lördag..lutar nog åt lördag om jag känner mgi själv..har itne tagit ut köttfärsen ur frysen heller så...

Nä nu ska ja sätta på kaffe o sen kolla runt lite på nätet och sen tv:n.

C yaaa......
Kommentera inlägget här: