yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

UPPSALA

Kategori: Allmänt

var det dags för idag, klockan ringde 05.10...tyckte jag nyss somnat då...upp o satte på kaffepannan o gjorde matsäcksmackor...låter som vi skulle på utflykt..men anade att ingen skulle kunna äta frukost vid denna okristliga tid på dygnet, så jag gjorde varsin tunnbrödmacka med gott gegg i...planen var att komma iväg kl 06...kom iväg 06.17..ganska bra för att vara Familjen Brandt...hade fått kartor o vägbeskrivning av vännen Sara..tackar...vi kom dit vi skulle o kl 8.50 satt vi i väntrummet..09.10 hade Ida läkartid..perfekt tajming.

Läkaren kom..gud vilken underbar person...han tog Ida på precis rätt sätt..pratade pedagogiskt med HENNE...förklarade och tog sig verkligen tid. Han tyckte att hon skulle ta en mindre komplicerad operation. Den mer komplicerade var lite svår att få ett bra slutresultat på, Det var den som ortopeden här i stan pratat om, om lyft av tå o gips o gipssko i 3 månader...den här operatioen som han föreslog innebär att de sågar av en del av stortån, flyttar in leden lite o sågar ut en kil ur ett annat ben i tån o rätar upp den...låter väl enkelt va? Med lokalbedövning....Nej tack sa Ida....det gör jag inte...jag ska sövas...Okej sa han. du får som du vill..men vi ger dig lugnande o drogar ner dig annars vid lokalbedövning så du känner inge....det där med att bli drogad tyckte ju hon lät skithäftigt....men jag anar..hon reagerar inte som "alla andra" på mediciner så om de tror att de ska droga ner henne kommer hon säkert bli skitkaxig o ligga o asgarva o komma med sjuka kommentarer så de till slut blir tvungna att söva henne...Hur som helst läkaren trodde att det skulle kunna bli innan JUL..men efter prat med operationskoordinatorn så är Ida uppsatt att kunna komma på avbokad tid med kort varsel, annars efter v 7...för Ida hade lite krav...antingen innan jul lr efter Romme resan med skolan, och läkaren skrattade lite o sa Ja sånt är ju viktigt...pratade även med narkosläkaren...lr Ida gjorde...hon gjorde klart och tydligt klart för honom att hon måste ha lugnande...mer än förra gånge då det hann gå ur..inga problem, han skrev in ordination så sköerksan får ge det..sen skulle hon få medicin mot illamåendet redan innan uppvaket i dropp, så förhoppningsvis slipper hon må så illa efter narkosen. Men det är meningen att hon ska få åka hem senare mot eftermiddan efter ooperatioen.hon skulle få en tidig operationstid, som då resulterar i att vi vieerligen måste komma dan innan, men hellre det då så vi kna få åka hem.

Ida var så himla uppspelt o glad...det var bästa dan på länge sa hon...just det ja...anledningen till foten...det beror på hjärnblödningen hon hade som liten...musklerna har varit svaga o starka...så det har dragit tån åt sidan så det har växt snett..stortån är ur led...men den sitter på plats tack vare muskerna o senerna...den andra foten såg oxå lite lustig ut sa läkaren...bananfot..var nån Brasiliansk fotbollsspelare som hade så, han var jättebra på att passa med båda fötterna tack vare det...synd att inte Ida spelar fotboll då..

När vi var klara stannade vi till i cafeterian o tog en kaffe...gud så gott...sen åkte vi till NetOnNet:s lagershop o köpte högtalarstativen, sen mot Ikea..skulle "bara" ha gardinstänger...blev något dyrt...500 kronor...men va grejer...dubbla gardinstänger, fästen, hållare. doftvärmeljus, en röd ljusslinga, 2 kuddar, 1 täcke, 2 örngott, 4 röda tavelramar, en megastor thémugg med fat...säkert nåt mer men det har jag glömt..billigt blev det för alla dessa saker iaf..

Orkade inte fixa mat så det blev pizza här i kväll...trött som en gnu är jag...har blivit mycket bilåkande den här veckan, fast det är ju självförvållat iof..Ikväll är det pubkväll på jobbet, faskiken vad jag ville vara där...100 stycken hade anmält sig...kul...men jag pallar inte...inte efter en sån här dag...det tar så hinla mycket på psyket på mig med läkarbesök med Ida...det är inte nån stor grej egentligen att gå till sjukhuset men med allt som har varit med henne genom åren gör att varje grej blir jobbig. Men..men jag är så stolt över henne...hon gnäller fan inte...och jag lovar hon har anledning att få gnälla rejält..

Nä nu ska jag slänga min trött kropp o onda nacke i sängen...

C yaaa...
Kommentera inlägget här: