yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Hade för mig

Kategori: Allmänt

för mig att jag skrivit en blogg idag...men det had ejag inte..men jag har för mig att jag skrev rubriken måndag igen...nåja...alzimers light...nä skämt åsido...igår kväll ringde min moster som har alziemers plus nån annan demens oxå...hörde på rösten att det var nåt..pratade lite o frågade vad de gjort i helgen...just inget..men nu sitter jag här o vattnet rinner på golvet o jag vet inte vad jag ska göra...Roger, sambon..som inte har alla koppar rätt i skåpet..han hade börjat frosta av frysen men nu var han hos sin brorsa...jag vet inet vad jag ska göra vattnet bara rinner o rinner...men sa jag du får ställa en kastrull under...o lägga nån hadnduk på golvet så länge så det inte rinner in under några skåp..

alltså..jag hörde hur leden hon var för att hon inte VISSTE vad hon skulle göra..naturligtvis såva rdet här en sån kväll av typ de 7 på året som Kari har tagit bilen..annars hade jag naturligtvis åkt upp och hjälpt henne..ringde kusinen i Gnesta efter jag pratat med moster..hon blev ju naturligtvis upprörd..men hon skulle ringa sin mamma för de hade inte pratat idag så skulle hon kolla läget o så kunde hon ringa sambon då och säga åt honom att åka hem, för moster kna inte hans mobilnummer och det spelar ingen roll att hon skriver upp det för hon kommer inte ihåg att hon skrivit upp..ja ni det är fan inte lätt....nu hade det varit möte på minnesavdelningen igen..

återkommer..msn blnkar..aila..kan inte koncentrar mig på flera saker inte..

tillbaka...bestämde att jag åker till Oxelösund på torsdag o så tar vi en promenad o sen fikar vi..nice..

1:a oktober....det är inte sant vad fort det har gått då...

Vad har jag gjort idag..knepig dag. Ida ledig, Anton började 11.45..själv var jag uppe tidigt...vill inte tala om när för då tror ni ja gär tokig. Men jag sov ju ganksa länge igår lr närmre hela dan så...betalade räkningarna idag..varför göra nåt itid som sagt, men nästa månad då gör jag det...lr? Tog en minipromenad ner på stan bara..sen tog vi bilen till tippen o slängde de tsom stod i hallen o som jag har tänkt slängt i en vecka...snabbhet är inte mitt namn precis...lagade ingen mat då det blev skinkstek över från igår..vi åt 4 personer igår, idag år vi bara 3..plus en matlåda...Anton skulle se vad farsan hade i matlådan i morron för han tyckte det va rlite drygt att äta samma mat 3 dagar i rad..läste ne rolig grej på MAgnus Ugglas blogg..han har ätit samma frukost i flera år...han skrev nåt om att man skulle ju inte äta taccos  dagar i vekcna..men samma fruksot 7 dagar går bra...läs gärna hans blogg skitrolig..www,magnusuggla.nu

Nä nu är det tv som gäller resten av kvällen,,så typoiskt att alla program börjar kl 20 o 21 på typ 4 olika kanaler...

C yaaa..

Kommentera inlägget här: