yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Vilda Västern

Kategori: Allmänt

bor man i...i nätupplagan av våran tidning står det här...dags att börja låsa om sig ordentligt..
http://www.sn.se/parser.php?sect1=101&sect2=157&id=258318

För övrigt så var jag uppe tidigt och åkte runt med farsans bil i nästan en timma i morse..men nu gick den genom med blankt papper..

Nu ska jag dricka lite av livets dryck....kaffe...

C yaaa...


14.55

Bloggande ligger lite nere...är inte bekväm med den nya designen...irriterar mig något vansinnigt på att jag inte får till överdelen på bloggen...men men...

Har inte gjort mycket vettigt idag, for ju runt som en liten rallytok i morse med farsans bil..från början hade jag en plan om att gå en promenad och hämta hans bil, men så kom tröttheten över mig..och det  var tur...för när jag kom ner med min bil och skulle byta...farsans bilnycklar ligger kvar hemma....bara att vända om och hämta dom..då var jag glad att jag inte hade gått....då hade jag fanimig tagit en taxi.

Funderar över  vad vi ska ta idag...igår åt vi nåt som var sååå himla gott...nån thaihistoria..men oyster o garlicsås..vet inte vad vi ska hitta på som överträffar det...har ju inte tagit upp nån mat ur frysen heller...framförhållningen är inte den bästa alltid här hemma...

Igår kväll hade jag och Ida en myskväll, vi var ner till Sara och fikade..jättetrevligt att göra såna saker tillsammans. Har ju känt Sara i snart 10 år....och hon har hängt med i familjen i glada och svåra stunder och sett barnen växa upp..Ida var bara 6-7 när Sara kom in i bilden..

När vi kom hem hade Kari också en "myskväll" med Z...dags att betala verkstadshyran...han blev kvar till nästan tolv..tur det inte är varje dag/kväll han kommer..fast nu var han "normal" och då är det helt okej att prata med honom...Z har vi också känt i snart 10 år..jösses vad tiden går...hans grabb blev tonåring när vi lärde känna honom...han är 22 idag...vuxna karln..

Undrar om farsan dyker upp här snart...han skulle till banken o ta ut sin skatt...20 tusen...så snart står han väl här och dividerar om att det är vl själva fan att man inte ska kunna få ta ut sina egna pengar...men 20 tusen borde man få ut utan att föränmäla...har för mig det är om man ska ta ut 25 tusen vill banken ha 2 dagar på sig...
Det är inte vanligt med kontanter idag, allt sköts på internet och förs över...

Nä ska jag göra nåt vettigt tycker ni?

Kanske bäst...

C yaaa...


18.50

I morgon bryts en 8 eller 9-årig tradition...Vi brukar alltid ha Ola&Sara här på nyårsfika..men nu har ju dom separerat...så det blir ingen fika  här...vad konstigt det känns.

Har ätit årets sista pizza..och dagens stora glädje var att jag vägde mig efter duschen och nu står vågen på nästan 2 kg under det magiska tiotalet...så vad gör vi då för att fira? Jo vi äter en pizza så klart...Jag förstår inte när jag åker på semester äter jag kopiösa mängder mat...och dricker öl...jag som nästintill är nykterist..jag drack några cider och Ia:s välkomstdrink 1 november...efter det har jag inte druckit nånting...och innan det var det väl i augusti på Cypern..och så nu på Kap Verde då...Men detta frosseri på semestern sätter sig som extra kilon direkt...no mercy liksom...det är ju inte kul och gå i bikini och sitta och dricka en öl och se gravid ut...ser väldigt illa ut...

Det jag skulle komma till var nog...att nu ändras våran hushållsekonomi till det sämre...total katastrof..Kari står utan inkomst helt och hållet...så nu blir det total köpstopp...bara mat ska inhandlas...och till mat räknas inte godis, chips, fikabröd lr läsk lr öl...Kan sträck mig till att en gång i veckan kan man göra en mindre utsvävning..kanske typ läsk är det finns 4 för 29kr lr nåt...Ska ringa banken när nyårshelgen är över, har för mig att Kari tecknat en låneförsäkring för en herrans massa år sedan innan någon av oss hade några skador då man fick teckna sånt...nu är det ju ingen som vill försäkra oss..men med lite tur så går den försäkringen in och täcker halva delen av amorteringen.
Ska stoppa sparande också ett tag..vi sparar 3 resp 400 kronor i pensionsförsäkring..sen 450 var i fonder till ungarna, och 400 var till oss..det är över 2000 i sparande..mycket mat..

Måste iväg och köpa mjölk...köpstoppet är inte infört ännu så jag ska nog gotta mig lite..lr iallafall köpa nåt gott och ha tills i morgon..

C yaaa...


21.43

Vilda Västern var dagens rubrik...nu hände det här precis nyss....
http://www.sn.se/parser.php?sect1=101&sect2=157&id=258440

Förra veckan var dett rån med kniv i en tobaksaffär ju och ett äldre par som blev rånade i sitt hem i Oxelösund...vad händer...är folk så desperata efter julhelgerna att de gör vad som helst för pengar...

Fattas bara att de bränner ner BMB i natt oxå...de var ju nära att lyckas häromnatten..

Var och handlade och köpte inget gott alls..när jag var i affären så kände jag bara avsmak när jag såg chipshyllorna...det är ju bra..

C yaaa...

KOMMENTARER:

  • Ia säger:
    2008-12-31 | 15:36:26
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/

    Försökte kommentera tidigare idag men det gick ju inte :S



    Tänkte bara säga att Du minns väl att Du är den smalaste i Din ålder som min kära styvdotter har träffat?????

Kommentera inlägget här: