yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Känslig

Kategori: Allmänt

är jag..sjuk oxå..därav känsligheten...kraxar som en kråka..om det överhuvudtaget kommer något ljud..en del i familjen tycker det är bra..vet inte vad de menar med det..hade en mindre batalj med dottra på dan. Hon skulle till tandläkaren kl 13.25, i morse tog hon tandborste med tandkräm på o la i fodral (smart tjej) så skulle Emma följa med henne. snällt..så slutade Ida 13.10 så det passade ju bra med den tandläkartiden...så sms:ade jag kl 13.10 att glöm inte tandlökaren för om du inte går får vi betala 150 kronor...DÅ kom det tillbaka..jag tänker inte gå, du får avboka som du bruakr göra med morfars tider...ah då var jag ju tvungen att ringa o kraxa...men det gick inte att övertala henne för tydlgien hade Emma backat ur...så då fick damen komma hem, men itne utan diskussitioner inte..men så sms:ade jag att jag är fan sjuk allt kan inte hänga på mig...jag sa att du kna ringa o be oss sätta på thé vatten lr datorn o hämta..kunde du inte ha sms:at o frågat om pappa kunde följa med då, han är ju liksom inte sjuk...då blev svaret ah men han kunde ju inte köpa mjölk igår...saken var den att hon skulle gå ut så vi skickade med pengar så hon skulle köpa mjölk på väg hem....så ringde hon och sa att Hemköp var stängt, men köp på Staoil då..då tyckte hon att Kari kunde åka o göra det...därav hennes kommentar att han inte kunde köpa mjölk.,...sucka...så fick hon vara inne resten av eftermiddan o Kari tog batteriet i hennes mobil..

Så ringde min ingifta faster o pratade...gillar henne verkligen..hon är så himla snäll..blir så ledsen iblnad när jag pratar med henne för jag vet hur mycket mamma och hon pratade...så idag berättade hon om deras semester i Thailand, de var i Krabi o Koh Lanta med sina 2 söner o deras respektive o 2 barnbarn..hon sa det var så mysigt o perfekt som hon drömt om..de hade varit på utflykt till ett tempel..då hade de tänt vad det nu var för sina döda..o nåt med oljor...så sa hon tårarna rann o ja tänkte på Siw..så sa hon att hon pratat med Lisbeth den andra ingfta fastern om hur mycket de saknar mamma..känns så ledsamt samtidigt som hedrande att de tänker på mamma fortfarande, det är ju iallafall 4 år i sommar sen mamma gick bort..

Ringde Olis på lön på jobbet idag oxå...tänkte ta ut lite semesterpengar, om jag nu ska gå på det här Verksam i ett år så är det ju inte aktuellt med semester, och om jag nu mot all förmodan kommer tillbaka tillTxxxxxxxs så tänkte jag spara nån semdag, får så fort man börjar jobba börjar man ju spara på ny semester så...jag har ju 25 sparade semesterdagar..trodde jag....hade ingen aning om att man får semster år 2, 3 o 4 av sjukskrivningen...så jag har 46 dagar...jag trodde bara det var dom 25 som jag skulle ha tagit ut på sommaren där året vi krockade...för det är dom syns på lönespecarna....sen har du ju timbanken oxå sa han...vaddå timbank.....ja sa han du har ju 100...hundra timmar där.....det kan du ju med ta ut i pengar iom att du inte jobbar...herregud vad pengar man kan gå miste om man inte är om sig o kring sig....så nu tar jag ut 10 semesterdagar...och får 7300 i hand...jag vill inte ta för mycket på en gång för då blir det ju så mycket skatteavdrag..frågade oxå om det var okej från F-kassan att göra så..o det var det enligt Olis...o det kommer inte att dras nån procentsats till facket på de pengarna...hoppas allt stämmer...

Usch nu gråter jag igen..kollar på tv...Fredsstyrkan, en liten stackars pojke som har fattat tycke för en av soldatern...är nog extra känslig för allt som det verkar nu..

Nä alvedon o täcket..

C yaa..
Kommentera inlägget här: