yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Varför

Kategori: Allmänt

kan jag aldrig göra nåt i tid, nu lurar paniken bakom örat igen, har inte packat...är ju inte förräns lördag vi ska åka...som om jag behöver bikinin o linnen nu då..de kan ju lika gärna ligga i resväskan som i byrån, om de nu ligger i byrån, det har jag ju inte kollat..har iallafall lagt fram pappret från försäkringsbolaget som man ska ha med sig...SÅNT tänker jag på..skadad man är då!

Detta jullov har varit många sömnlösa nätter för mig. Ska egentligen inte gnälla men jag gör det ändå..ungarna vänder på dygnet, Anton sitter uppe till 3-4 vid datorn ibland längre och vårat sovrum är väggigägg med hans rum. Dörrarna går inte att stänga så det måste fixas när vi kommer hem. Är sladdar som går kors och tvärs genom lägneheten som gör att dörrarna inte går igen, MEN Kari har sagt i över ett halvår att han ska ta ett stämjärn o hugga lite i trösklar så vilken dag som helst....gör jag det..
Sömnlösa nätter har det väl inte varit direkt, men just vid 3-4 brukar ju jag vakna o nu när jag gör det så hör jag Anton iblnad och då är det lögn i helvete att somna om. Kan ju säga så här att jag är glad att vi inte är hemma första skolveckan för jag vet hur griniga o trötta de kommer vara...men det är självförvållat...och Ida har gnällt som attan att hon aldrig får sova ut...så henne har jag inte sagt nåt till alls, hon har fått gå o lägga sig när hon tyckt o jag har inte väckt henne på förmiddagen...så det vill jag inte höra att hon inte fått vila på lovet...

Måste ut o åka bil, inatt har det vräkt ner snö, lr kanske inte är så mycket men det har blåst...ska ut till farsan o fixa firmapapper o förbereda grejer som han ska posta när vi är borta. Ringde farsan förut han hade blivit inringd vid 4 i morse, så nu är det snöröjning på SSAB i Oxelösund några dygn...

Mera kaffe...föresten förkylningen håller sig skaplig..ska klunka mer KanJang så reder det sig nog..

Cyaaa.

18.10

Så har ännu en dag gått utan att Brandt gjort nåt nyttigt..iof fixat farsans firmapapper. Vägen dit var rolig..sista 6 km körde jag vänstertrafik o hoppades att inte få möte..övervägde ett tag o invänta traktorn som stod o ändrade vinkeln på plogen, men sen tänkte jag det blir nog fan svinhlat o åka direkt efter när han plogat..så jag körde i det fältet han plogat som sagt o hoppades att den jag ev möter inte kör så fort...mötte ingen...och när papprena var klara hade han brummat förbi med traktorn o plogat åt andra hållet..

Naturigtvis har vi INTE fått biljetterna ännu, inget stressmoment det heller, så idag var vi ner till Resebyrån så de fick maila blijetterna o de skrev ut dom, känns lite bätte nu..var iväg med lite tidnigar o så till tippen..så i morgon är det en enorm tvätthög som ska tas omhand och packas...och hoppas jag vet vad jag ska ha med mig..

Nä orkar inte skriva mer, fingrarna är inte mina bästa vänner i kylan, blir stel o fumlig..ska halsa lite KANJANG istället..


C yaa..
Kommentera inlägget här: