yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Fredag 28 MarsTvättstugan

Kategori: Allmänt

jag läste om bloggandet, att man ska skriva i kronologisk ordning, vän av ordning som jag brukar vara trotsar jag det...när jag själv läser en blogg vill jag inte läsa den baklänges, vill börja från morgonen, inte kvällen..men nu är ju det här första inlägget idag och således rätt...nästa skulle jag då skriva ovanför...nähäni..den gubben går inte..jag tänker skriva som man gör i bokform, fyller på underifrån...hur skulle det se ut om man skulle försöka kränga in stycken ovanför hela tiden i en pappersdagbok??

Tvättstugan då...så här sitter jag tidigt. Med krage och värktabletter på och i mig! Har kört 2 maskiner o slängt in i torktumlaren samt hängt upp resten. Nu är det nog bara handdukar och sängkläder kvar, tummelgrejer..sen när det väl är tvättat och torkat är det ingen brådska, kan ligga nån dag i IKEA kassarna. Så är livet när man inte är 100% skadefri. Men jag tror inte någon i familjen lider av att ta sina underkläder från en IKEA kasse istället från en byrålåda..vad är skillnaden?

Har fixat med medlemsuppgifter till Svenskt Näringsliv på morgonen, var relativt lätt..efter att ha loggat in fanns ju alla uppgifter där redan, bara att fylla på för detta år.

Några planer för idag finns inte iochmed tvättstugan, finns liksom inte utrymme för nåt mer en sån dag. Fredag är det ju, kanske farsan vill äta nåt skojsigt..typ pizza...det vore ju bra så jag slipper fixa mat en tvättstugedag! Ska nog ringa under dan o så ett frö till det.

Nästa vecka börjar skolan igen..så fort tiden har gått.Ida opererade foten
den 17 mars, var hemma från skolan den veckan och nu är det påsklov.

Ska bli skönt nästa vecka med rutiner igen, jäkla skit att jag inte kan träna, förkylning...ont i halsen. Men förhoppningsvis har det gått över tills måndag.
Jag ska ju skjutsa Ida till skolan så då tänkte jag att vi kan ju åka och träna direkt, eftersom man ändå är vaken och uppe. Skönt att ha det gjort tidigt på dan så behöver man inte tänka mer på det sen. Så orkar man faktsikt mer av att ha tränat.

Angående bloggandet också ja...så läste jag att det skulle vara korta inlägg...hm..det passar inte mig riktigt...en kompis sambo sa en gång att Cattis skulle nog kunna prata en telefonsvarare full...det tror jag med..har så svårt att fatta mig kort eller avsluta ett samtal.

Jo en sak har jag inplanerad att göra, ska åka till Odal och titta på en dammsugare. Farsan sa igår att jag kunde åka och kolla där så skulle han betala den, som en slags löneförmån att jag fixar med hans papper o ringer o donar åt honom ibland..rätt så ofta..schysst!!

Nej en sväng mer till tvättstugen igen då..jag hör från sovrummet hur det snarkas..vad skönt..jag sa igår kväll att jag bokat tvättstugan idag..vad bra blev svaret...ingen fråga vilket pass och ska jag hjälpa till...nej då..så blir det ju nån dag till och fundera på hur tvättmaskinen kan lyftas nån cm o benet skruvas dit igen.

C yaa...
Kommentera inlägget här: