yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Torsdag 27 MarsSnabba Cash

Kategori: Allmänt

köpte jag igår, gjorde ett riktigt klipp..stod med pocket versionen som kostade 69:-, så såg jag att den fanns inbunden på rean för 79:-,  alltid roligare att ha en hård bok..tänkte va fan 10 kronor hit eller dit..så till kassan o betala. 39,50...va? halva reapriset..men då blev det ju genast roligare o köpa den inbundna, när jag först tänkte va fan då tio kronor mer eller mindre...och så blev den hälften så dyr som jag trott..sånt gillar jag.

Idag är det vilodag, mår inte så bra. Förkylningen slår sitt bo i mig..men ska ta bilen ner till Norrköping och handla, det ekar tomt i skåpen. Det är en lagom aktvitet både för förkylning och nacken. När vi kommer hem får Anton bära upp kassarna, barnarbete är förbjudet jag vet..
Märker att när jag blir förkyld får jag mer ont i nacken. Nysa och hosta är rena rama döden för bröstbenet. Samt att käkarna blir så där skumma, orkeslösa..orkar knappt prata..

Men man ska fan inte klaga..såg på Go Kväll igår om en kvinna som krockade på Autobahn, hon bröt nog varenda ben i kroppen och låg o koma o fick hjärnskador..MEN..hon levde..men fick lära sig allt igen..Minnet är konstigt för henne, Hon sa att hon såg papper från banken med hennes namn på banklån..vad är det? Hon fick gå till banken och fråga. Nu hade hon en god man som hjälpte henne och lärde henne hur det fungerar. Hon upprepade hela tiden..Vi lever här och nu..vi kan om vi vill...jag sitter ju här..

C yaa..

20.30
Ja det blev en shoppingrunda till Norrköping..attans vad jobbigt, jag sitter vid Idas dator o en del av hennes tangenter fastnar..ö är värst..
Köpte inte så mycket mat utan mer dusch grejer o rengöringssaker. Plus basvaror, allt var slut..men nu är det påfyllt i skåpen igen.
Bokade tvättstugan från kl 07.00  morgon bitti, bokade 2 pass så jag inte behöver stressa. För tvättstugan är INTE bra för mig. Men ibland har man inga val..nu är det inte mycket som ska hängas utan mycket tummeltvätt..lr förresten..ganska mycket hänga är det nog...men det finns en pall i torkrummet som jag står på..då blir det inte riktigt lika högt att sträcka armarna. Man måste ha lite småknep för att få vardagsbestyren gjorda.
Var ut till farsan och gjorde firmapapprena för månadsskiftet och hans privata papper. Fikade och pratade lite.
Nä nu ska jag lägga mig i soffan o pallra upp med kuddarna så jag kan läsa.

C yaa..

Kommentera inlägget här: