yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Lördag 31 Maj Jag borde vara ute

Kategori: Allmänt

idag när det är så fint väder...men jag sov länge..hade satt klockan på nio men när den larmade så sa kroppen ett bestämt nej...fortsätt sova  och jag sa inte emot. Så jag gick inte upp förräns halv elva. Utan dåligt samvete och ingen ångest.Klockan står så fint bakom gardinen och stressar mig inte. Tack Ulle!!

Ida kom hem halv ett ungefär, Anton en timma senare. Lugna och städade. Som Anton sa när jag i vanlig ordning förmande om att ta det lugnt och inte ställa till med nåt..jag är ju inte direkt ett barn längre..nej så är det ju..han sköter sig faktiskt. Jag har hakat mig fast i de gånger han kommit hem lr blivit avlämpad hemma skitfull...Kanske dags att klippa navelsträngen..Inse att han börjar bli vuxen..mammas lilla..

Nähä ska in i duschen och se hur håret ser ut efter att jag sköljt det och ska fixa till det, fast det är fördelen med att ha sån frisyr som jag brukar ha, inte så där tillrättalagt att varje håstrå ska ligga perfekt...min frisyr är så långt ifrån det som det bara går...tvätta, torka i med nåt klet o rufsa till...thats it...måste fixa naglarna med, målade ju dom i fredags inför festen, nu börjar de flagna så det ska åtgärdas...såg att en av deltagarna på Albin hade gjort sina naglar..alltså gjort...mina ser ut som hennes fast naturligt...det är faktiskt en sak jag är stolt över på min kropp..mina naglar..fingrarna ser ut som krokiga häxhänder, men naglarna är starka o har snygg form..Ska kolla på Åhléns om det finns mallar så man kan göra nåt lite roligare än bara måla dom. GUD så tjejigt..inte riktigt jag men..

C yaaaa..



22.33

Ute har jag varit...så det räcker och blir över. Var ner på stan och köpte slingmedel, hittade inget nagelgrejs...får dugamed vanligt nagellack, har en skitsnygg orange...fint när man börjar bli solbränd. Efter stan åkte vi ut till stugan och satt i solen o bara njöt, fick kaffe serverat..lyx..sen åkte vi hem och nu skäms jag...lagade ingen mat i dag...Ida skulle äta pizza med tjejerna o Anton var på Minninge så jag antog att han fixade matfrågan själv...så Kari o jag hamnade på Vipsgrillen och åt en grillad med mos och räksallad..

La mig i baden baden när vi kom hem med min bok, EL Choko, den tar tamigfan aldrig slut...läste lite till och från, slumrade en stund också tror jag..skönt..men vid halv sju började jag känna mig stressad av att inte ha betalat räkningarna..så då gick jag in och gjorde det..är ju bra om man gör det i rätt månad iallafall..ser illa ut o göra det 1 juni..

Drog i slingmedlet, blev väl så där...lyckades på nåt sätt få i mer på vänster sida...men det blev rätt schysst när jag hade i kletet o spretade ut det.. 

Ida sover hos Steffi i natt, så en mindre här hemma..Anton är hos Rille, men han kommer hem och sover iallafall. Min kusin från Billingsfors ringde förut idag, han laddar inför SRF, han åker på tisdag redan, tror det börjar på torsdag. Han är en riktig veteran, han har varit alla år sen starten..rätt schysst..40 årig hårdrockare..

Ska kolla runt i bloggar och tidningar lite.

C yaaa..

KOMMENTARER:

  • Nancy säger:
    2008-05-31 | 22:38:47
    Bloggadress: http://nancy1966.blogg.se/

    Ohh, ja det är inte lätt att släppa navelsträngen, vet hur jobbigt jag hade det när min äldsta grabb flyttade hemifrån, men idag känns det bra!

    Vad avndsjuk jag blir på dina naglar, jag är ju gammal nagelbitare så jag har kämpat länge nu med att få starka naglar när de väl växer men de bara går av, hoppas nu att sommaren ska göra sitt till. Har haft supernaglar någon gång, älskar då att måla dem i starka färger som blått m.m. L

  • Nancy säger:
    2008-05-31 | 23:03:58
    Bloggadress: http://nancy1966.blogg.se/

    Ja, jisses man ska inte klaga på vädret, jag är en riktig soldyrkare,,,hehe



    Härligt med dagar som bara flyter på utan massa måsten,,,,L

    Men här ska vi sussa snart jag och dottern, endast vi som är vakna just. Man vet ju aldrig när man måste åka iväg till förlossning.....



    kram

Kommentera inlägget här: