yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Torsdag

Kategori: Allmänt

torsdag...och jag som har så många planer för idag...då borde man väl vara lite på hugget...måste inse fakta att jag inte är ensam i stan idag, förmodligen inte ensam om att vilja lägga om till vinterdäck..tiden går..

Sov ganska länge idag, slog på tv:n sen och hamnade vid Efter 10, ett bra program när det är intressanta gäster, idag var det en mamma som förlorat ett barn vid Diskoteksbranden i Göteborg för 10 år sen. Så gripande berättat. Kommer ihåg den dagen. Jag jobbade på Skavsta Flygrestaurang..på förmiddagen dagen efter branden så var köket i uppror, ägarens döttrar var nämligen där..plus en massa andra av deras vänners barn..

Idag är det kallt, bara nån grad..så idag får jag äntligen använda min nya vinterjacka...hatar att frysa..

Nä sätt fart nu Fru Brandt...

C yaaa...


14.18

Som sagt jag är inte ensam om att vilja lägga på vinterdäcken, åkte ner o tänkte höra om de kunde ta bilen i morgon istället för idag då det skulle passa bättre då vi kunde handla så det finns allt till helgen då jag har bilen...men det var fullbokat...så måndag kl 12 ska vinterdäcken läggas på..hm...får kolla Vgverkets hemsisa om väglaget, ivärsta fall får jag ta E4:an till Södertälje och sen till Eskilstuna därifrån..för 52:an är inte kul att köra....

Ingen promenad än så länge, började regna så smått när vi handlat klart..hm skulle ha kommit igång lite tidigare..får väl ta bilen ner till stan och kolla på kläder, det händer inte ofta kan jag säga..

Idag kan i se fram mot potatismos och ugnsfalukorv som Ida ska tillaga.

C yaaa...


18.40

Alltid när jag gör nåt i tid kan man ge sig den på att det strular...förra gången jag hämtade ut mina värktabletter tänkte jag lite smart, jag tar ut min p-spruta också. För den brukar jag hämta typ dan innan jag ska ta den, brukar tänka ibland det är lite dumt ifall den inte finns inne då..så den här gången tog jag ut den och jag har tid hos barnmorskan den 4 november...på måndag...och hittar inte sprutan här hemma..finns inte..går till apoteket och får ut en lista...jorå där står det att 1 oktober hämtade jag ut den..men jag har ju inte tagit sprutan än så var f-n är den då...
Så när jag kom hem och öppnade medicinskåpet, vad ser jag...precis bakom vitaminburken....depo pro nåt...sprutan..tror nästan skojat med mig..

Har även fixat till klädseln till lördagen..nu är det bara packningen kvar, men det är gjort i ett nafs. Inte för tidigt..kan gå illa..packar i morgon eftermiddag och sen lägger jag i sakerna jag kommer använda på lördagen direkt jag använt dom...så är det klart..

C yaaa...


20.20

Kväller, har betalat räkningarna..nästan i tid den här månaden..farsan har varit här en sväng o hämtat matlåda, får se vad han tycker om Idas tillagning av maten då..

Vädret är riktigt ruggigt, det blåser och är gråkallt...men ingen snö än...men i morgon bitti när man öppnar sina blå är det säkert vitt ute...I Västerås snöar det visst enligt Ia:s rubrik på msn..men väderleksrapporten för lördag ser riktigt bra ut, sol...likadant på söndag kanske inte lika mycket sol men verkar inte vara nån överdriven fara med sommardäck iallafall..

C yaaa...


21.10

Anton kom hem nyss, nu står han i duschen..han har varit iväg till Ragge ikväll och hjälpt han att måla. Han har målat taket...och så han ser ut...armarna vita, ansiktet vitt förutom där han har haft nån mask...vet inte vad Kari gav honom att få bort färgen med..
Får se när han kommer ut hur han ser ut...

C yaaa....

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: