yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Champagnefesten

Kategori: Allmänt

jo den gick av stapeln i lördags med start kl 19.00
Blev hämtad av en jobbarkompis då jag hade en skit tung present till värdinnan/arbetsgivaren som fyllt år i juli...en betongljusstake..

När vi kom stod det en liten välkomstkomitté och väntade...vi fick ett block o penna..
Tipspromenad med 10 frågor...väldigt kluriga..men jag och Erick fick ett hyfsat reslutat. Men en del frågor var av karaktären vem har sämst lokalsinne...och så 3 alternativ..en annan sån klurig fråga var vem hörs mest..och så vem är snabbast...stadigast på handen...

Sista frågan var precis vid huset och partytältet där vi fick kvällens första glas champagne..
Buffé stod uppdukat och till det drack vi..gissa...champagne...en italiensk buffé och så ett fat med det där japanska otäcka...kan inte stava till det..smakade inte heller...
Precis när jag skulle ta mer mat ropade värdinnan nej de får ni inte göra..
För då var det dags för vem hörs mest....frågan från tipspromenaden...3 deltagare fick 5 kex som skulle stoppas i munnen och ätas upp och sen den som visslade först vann...och det gjorde Erick.

Efter det fick vi ta mer mat...och flaska nr 2 lr 3 öppnades...jag gillade flaska nr 2 bäst..måste fråga vilken det var..
Sen var det stadigast på handen...då kom ett fat med 6 snapsglas fram o fylldes med vatten o sen skulle man gå en bana o efteråt mättes vattnet upp....vem vann...jo Erick..igen..men efter lite fusk..för han skvätte ur lite vatten ur mina snapsglas när han ställde ner sin bricka...

Snabbast sen då...då var det 3 meter kolasnören som skulle ätas på tid...och vem vann tror ni..jo Erick...och hans förklaring var att han slutat äta godis för nån vecka sen så han tyckte de var så gott...Micke borde ha fått stilpoäng...han satt på huk vet inte om han trodde snåret blev kortare så eller varför han gjorde det..

Myggen började terrorisera vissa av deltagarna...dock inte mig..mig gillar inte myggen...så vi flyttade in och nästa flaska korkades upp...jag hade 3 cider med mig som jag varvade med....

Dags sen för lokalsinnet då..och det här var en övning som jag klart borde ha stått över...men där alkoholen går in går vettet ut eller hur man brukar säga och det gällde även mig...
Det gick ut på att 2 stycken skulle samarbeta med skottkärra...föraren hade ögonbindel och den andra (läs Cattis) satt i skottkärran och skulle dirigera föraren runt en bana....jag var i lag med Erick som vunnit alla tävlingar innan...men nu hade han berättat att han inte har körkort...och att han blivit bra mycket mer berusad....så mina höger o vänster anvisnngar gick inte riktigt in...och jag for i skottkärran och slog i sidorna hela tiden...not så god...
Den här tävlingen vann han inte...

När klockan började närma sig 03 tyckte jag nog de var dags att dra sig hemåt...värdinnan hade då redan sovit en timma...värdinnans man o svägerska höll igång så vi märkte inte att hon försvann...
Fick skjuts av Antons polare, vi släppte av Sara, meningen var att hennes pappa som skjutsade dit oss skulle hämta också....men det behövde han inte då...

Gick o la mig nästan direkt jag kom hem..kunde sen inte sova så länge på söndagsmorgonen..typiskt..och så ont jag hade i kroppen då..nacken, bröstbenet mm...sen vid duschning så såg jag början till blåmärken och så här en dag till så har det uppkommit flera...så ingen mer skottkärrekörning för mig...

Men det var en jättetrevlig, rolig och underhållande kväll...god mat och gott sällskap och som sagt så mycket champagne som jag drack kommer jag förmodligen aldrig mer dricka...dyraste flaskan gick på nästan 800 kronor....
Fast å andra sidan var det en behaglig bakfylla på champagne....lite lyxigare variant av bakfylla...

C yaaa...

KOMMENTARER:

  • Nancy66 säger:
    2009-08-25 | 12:49:56
    Bloggadress: http://nancy66.zoomin.se

    Haha, ja det är farligt med partaj, men trevligt verkar ni då ha haft det, o som sagt lyxigare med det priset på den baksmällan,,,,,Kramis

  • Anne-Louise säger:
    2009-08-27 | 20:11:25

    He,he verkade vara en kul fest!

Kommentera inlägget här: