yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Velar och funderar

Kategori: Trassel

jag lovar de är mer än rörigt i skallen just nu....
Har pratat med "arbetsgivaren" och hon är ju på samma linje som jag...hon hade tagit kontakt med en kompis som är politiker o advokat...han hade sagt att 95% får avslag direkt på sin ansökan...men de som överklagar har rätt stor chans o få det beviljat....

Efter många turer fram och tillbaka och scenarior om jag gör si och om jag gör så....
Så...tror jag..måste dubbelkolla med Fk för säkerhetsskull...helst skulle jag vilja ha saker skriftligt...ska in på Fk:s sida på internet o se om jag blir klarare i tänket....men....

Eftersom jag ändå blir utförsäkrad till nyår...DÅ står jag helt utan inkomst i såfall...den här propositionen som ska komma i september för de utförsäkrade i nyår kan jag inte vänta på o se vad den säger...sen ska det tas beslut om det också....
Om jag slutar arbetsträna nu den 14 sept...fortsätter vara helt sjukskriven...ja då får jag försöka under tiden fram till nyår hitta nån form av arbete...hur lätt kan det vara så? samtidigt som jag väntar på om överklagan går igenom...
Vid nyår då....om jag fått sjukersättningen beviljad...ja det är ju bra...men då är det ända "bara" inkomst för halva...

Samtidigt så kan ju företaget säga upp mig då efter nyår då jag inte längre är fredad av sjukskrivningen och facket kan inte säga ifrån längre om uppsägning...

Om jag då tackar ja till halvtiden på mitt arbetsträningställe nu...och blir halvt sjukskriven fram till nyår...för enligt Fk kan de inte dra in sjukpenningen när jag slutar på verksam utan den är jag garnaterad fram till nyår...hoppas det stämmer...
Även om inte sjukersättningen går igenom så har jag ju iallafall en halvtidstjänst....tackar jag inte ja så har jag ingenting efter nyår....

Som sagt hur man vänder o vrider så har man ändan bak....

C yaaa....

KOMMENTARER:

  • Åsa "Barbamamma" säger:
    2009-08-14 | 23:18:23

    Jag är ju i liknande situation!! Mitt går ut nu sista september!! Jag var och träffade en handläggare på FK nu i veckan!! Åh, jag vill träffas IRL och prata med dig om det här!! Kramar och tankar från Åsa

Kommentera inlägget här: