yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Uppdatering om pappas öra...

Kategori: Allmänt

tänkte delge er en uppföljning av min pappas öra...han fick teletid med en läkare på VC som lovade återkomma om en eventuell teletid med öron..men han ringde upp o sa att de ville träffa han klockan 15...så nu är hans öra rensat o trumhinna punkterad....megainflammation...läkaren hade sagt att bakterierna i Thailand kan vara elaka så nu fick han en starkare variant på antibiotika och en ny salva till örat plus en återbesöks tid den 4 januari..
Så nu verkar de äntligen ha vänt...han fick några Alvedon Forte av mig igår, för han har tagit 2 vanliga alvedon och 1 ipren och det har knappt hjälpt...men han hade lagt sig vid åtta igår och somnade direkt, hade vaknat till vid tolv men somnat om och sen sovit jättebra hela natten fram till 05...skönt..

Tisdag idag då...ska jobba i morgon sen är jag ledig lääänge...börjar inte förräns torsdag nästa veckan...nästan så man skulle ha kunnat tagit en sista minuten i morron efter jobbet..i drömmarnas land..
Det här året har vi inte varit utomlands alls...med förra året slog vi ju till med 3 gånger istället....i början på januari var vi till Puerto Rico, augusti Cypern och sen i december Kap Verde...så det är inge synd om oss iår...
Kanske kan bli en Thailandsresa nästa år...lr kanske inte...eventuellt får makens 50 års resa bli lite mindre kostsam....beronde på hur det utvecklar sig med det som vi gjorde igår...vi får se...kommer dag kommer råd som min farmor sa.

Men eftersom jag är ledig så länge och känner mig relativt utvilad och bra i kroppen efter julhandelns jobb så ska jag faktiskt tro det eller ej....rensa städa och röja...och nu finns det ett syfte så då är det lite enklare lr enklare är det väl inte med kanske att det känns lite roligare...det är så himla mycket som vi har kommit efter med här hemma...men det är bara att acceptera, vi är inte 100% friska i kroppen. Ingen ursäkt att hemmet förfaller men en förklaring iallfall...

Nu ska jag försöka dra mig mot sängen, sov dåligt i natt...många tankar som for runt i huvudet, dels det som familjen var inblandad i om den 28, sen ett brev som min pappa fått,....och så drack jag thé lite för sent så jag somnade inte förräns runt halv tre...det är stressande..men ändå var jag inte så trött i morse, beror väl på att jag trots allt är utvilad..kan det verkligen vara så???

Så mot sängen....

C yaaa....

KOMMENTARER:

  • Ia säger:
    2009-12-29 | 23:41:19
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/

    Ja, livet bär verkligen med sig på positiva och negativa saker....fokusera på 28 och skit i resten ;)



    Glöm dock inte att vila lite under den lediga tiden...den är väl lite till för det också ;)



    Kramis!

Kommentera inlägget här: