yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Dagen Efter

Kategori: Allmänt

Kick Offen...om vi säger så här..JAG behöver iallafall inte skämmas..nämner inga namn...däremot tror jag att jag har blivit matförgiftad...ja eller hur? Hon har väl bälgat i sig alkoholhaltiga drycker och skyller på matförgiftning...men seriöst...jag har inte haft såna här magplågor sen jag drack opastöriserad mjölk för ca 20 år sen...

Men vi tar det från början..vi hade ett kort personalmöte innan vi gick ut till de övriga i Nyckeln...ser bra ut för mig..jag yttrar bara ett litet försiktigt...att tänk om det går vägen...just nu trivs jag och mår vansinningt bra...men vågar inte ta ut nåt i förskott...nåt har man lärt sig.

Sen ute i Nyckeln vid Sandys kafe var det uppdukade bord...och en scen...Sisters Of Soul, Ingo och 2 andra tjejer som jag inte hörde vad de hette uppträdde...skitkul... schlager och andra gamla dängor man känner igen...
Frågesport...vem tog alla poäng på gamla punklåtar då??? Jo jag..
En jättestor buffé stod sen redo att huggas in på...och det gjorde jag...
Tomat/mozarella sallad...potatissallad, pastasallad med sockerärtor och kalkon, rökt lax med en skitgod kall sås, rostbiff, skinka..mm och mm..

Senare på kvällen kom kaffet fram, lite olika chokladpraliner..jammi...
Alkohol då...jo välkomstdrink i form av bubbel...det drack jag en och fick lite påfyllning i glaset då de gick runt under välkomst pratet och fyllde på..sen en öl till maten och ett glas vitt vin...thats it...
Jag tänkte på morrondagen...träna och jobba...sent blev det..var inte hemma förräns kl tolv..pratade med Kari ett bra tag. Inväntade Anton som inte heller var hemma på kvällen..han var hos Andreas och Mattias o kollade på film och hade somnat i soffan där...men han kom vid halv två..

Skulle tro att jag sovit 2 timmar i natt..först hade jag svårt att somna, antagligen blev det för sent med kaffet...sen snarkade Kari...sen hostade Ida..sen började magen....fy fan vad ont i magen jag fick..blev helt kallsvettig och jordens jäkla kramper...har tillbringat en del tid i natt på toaletten..Tog en yoghurt i morse...kanske att det hjälpte lite...nu har jag inte så ont...men träningen den hoppar jag över...dumt att chansa..

Fredag idag då...inga direkta planer...eller om vi ska försöka ta oss till bion som vi pratat så länge om..nu går ju iallafall Valkyria här i Nyköping...i morgon skulle jag vilja gå på Club Tellus...Skank The Bones spelar...våran vän Z:s son är med där...och dom är verkligen bra...och 2 andra reaggeband till..Anton ska dit..kanske inte morsan och farsan kan komma...eller varför inte..

Nä ska duscha, skulle vilja dricka kaffe men jag ska nog avstå det..

C yaaa...



21.00

Jaha ja...ännu en dag avklarad...magen klarade sig bra sen under dagen...var nog ingen matförgiftning trots allt...
Ganska bra tryck i butiken idag..kul kul...många bekanta ansikten att prata några ord med ibland...

Dagens överaskning står Tessan för..det ringde på dörren vid halv sju snåret ikväll...och så var det Tessan som bara stod där....bjöd henne på mat och kaffe...jättekul...

Nu blir det tv resten av kvällen, ska snart förflytta mig till sängen så jag är på rätt plats när jag somnar...som förmodligen inte blir alltför sent..ligger några timmar back på sömnkontot...inte för att jag kan sova ikapp men jag somnar nog relativt ovaggad ikväll...Nu är fullmåne eländet äver också hoppas jag..

Förresten..det är ingen som vill bjuda bort mig den 14 mars? Har "bara" 3 evenemang att välja på....en går bort utan att jag behöver tycka det är för trist...personalfest...men det är företaget jag har anställningen på...och i år hoppar jag över..nu har jag varit borta lite för länge för att det ska kännas bra att gå på fest. Förra året var jag där för det var 50 års jubileum...fast nu kom jag på...jag har ju jobbat...lr varit anställd iallafall 10 år i år...men det har nog fransoserna förhandlat bort att man blir uppvaktad som jubilar vid 10 år...lr så är det nästa år jag firar 10 år..vet inte hur det räknas...ett tag trodde jag att de övriga 2 bjudningarna var en och samma fast att jag blivit dubbelbjuden...men så var det inte...men det kan lösa sig...en av de två kanske var tvungen att skjutas på en eller två veckor..
Jag menar händer det inte mycket i vanliga fall så klart att det ska hopa sig när det väl händer nåt...



C yaaa....


KOMMENTARER:

  • Ia säger:
    2009-02-27 | 10:16:43
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/

    Men fy bubblan för att ha så ont i magen!!!!!! Har Du kollat om det är fler som har det????



    Ta det nu lugnt idag...och ikväll så vi hör Hur det SKA låta ;)

  • Nancy66 säger:
    2009-02-27 | 13:05:04
    Bloggadress: http://nancy66.zoomin.se

    Oj då, du kanske reagerar som jag när man får för mycket gotter och flöt i sig, jag får skitont i magen men det lägger sig relativt snabbt.

    Hoppas du kryar på dig snabbt,,,kramis

  • sussi säger:
    2009-02-27 | 23:25:21
    Bloggadress: http://www.123minsida.se/ior/23279133

    huvva vad jobbigt med magen..hoppas de bättre. Här ahr de gått 24 timmars virus (våran fammilj klara sig) MEd magsmärtor och kräkningar för att dagen efter sen som inget har hänt!

Kommentera inlägget här: