yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

TröttTräsket

Kategori: Allmänt

jag vet inte vad det är med denna familj, den ena är tröttare än den andra...en har varit på vc på provtagning, men ej hört nåt så antagligen var det inget fel där då...

Idag gick jag och la mig när ungarna kommit iväg...jag var inte ens upp med dom i morse, men kan ändå inte slappna av och sova när de är kvar...det är ju inte lugnt precis då..men sen sov jag..till halv elva...utan dåligt samvete..

Nu har jag duschat och fixat kaffe...sitter och funderar på ett lyxproblem...vi har länge velat byta sänggavlar...köpte nya madrasser för nåt år sen...så då blir det inte så dyrt när man bara behöver gaveln..har sett ut Ikeas Malm i ek...kostar 1795:- plus kanske en dryga tusenlappen till för sängbord...NU säljer en kille i Oxelösund..en mil härifrån...sänggavel...sängbord med 2 lådor...BYRÅ..med 2 små o 4 stora lådor...plus 2 Lack hyllor...för 2500:- rena rama fyndet..ska fundera...är det värt att ta de 2500 kronorna till nytt sovrum eller ska man använda de pengarna till att leva för...samvetet säger skit i sovrummet det kommer fler tillfällen..men andra sidan säger...ja vad säger den?
.
Nä bäst att sätta fart så man inte kommer försent första gången till Datakunskapen...

C yaaa....



22.00

Är det så konstigt att man är trött kan man fråga sig....idag har det verkligen varit korvstoppning med information och kunskap...hade totalt glömt bort studiebsök på Värmekraftverket ikväll...tur att jag har varit ledig iallafall..
Började ju datakursen idag..spännande värre...jag har ju gjort mycket med datorn utan att kunna...inte bra att lära sig saker bakvänt inte...skitjobbigt att börja från början fast jag egentligen kan...
Det trasslade lite i början då jag inte var registrerad och kunde inte logga in...så jag fick logga in i datalärarens namn...och spara mina dokument i hennes...ojoj..hon vet inte vad hon gjorde..men hon sa det var riskfritt...hon vet inte vad jag kan ställa till med i datakrascher...men efter ca en timma var mitt konto aktiverat...

Väntade en kvart på Ida som var i samma byggnad som jag så vi gjorde sällskap hem, var inte en sväng till Lindex så hon fick köpa strumpor och 2 bh...köp 2 betala för 1...det är fullt strumpkrig varje morgon så det var behövligt att fylla på strumpförrådet...annars har vi ju lite köpstopp här nu..bara det absolut nödvändigaste får köpas..med en inkomst så dras ju inte hälften av utgifterna bort precis..MEN jag är glad att vi inte har en massa onödigt tjafs att betala som en massa dyra krediter osv...vi har bilen...tyckte det var lite häftigt att först spara 156.000 och sen köpa cash...så den har vi lånat till..dock kunde vi lägga en rejäl handpenning då vi fick relativt bra betalt för den vi krockade med och så la vi till lite av våra pengar..sen har vi lite lån på lägenheten men det är ju också ganska normalt..det som drar iväg är fackavgifter och grupplivförsäkring..telefon brukar ligga på mellan 11 och 1300:- elen på mellan 500 och 800:- hyra med garage och kabeltv 5580:- den kan man inte heller göra så mycket åt...vi röker inte och vi dricker inte..jo Kari dricker men inga större mängder...om jag köper kläder är det allt som oftast på rean.
Det jag verkligen prioriterar är mat...tycker att även om man har dåligt med pengar så kan man fortfarande äta bra..om man är lite om sig och kring sig och är lite prismedveten och kan trolla lite i köket så går det bra.
Jag köper aldrig några veckotidningar, går nästan aldrig på bio...kanske 2 ggr/år..äter vi pizza så är det oftast på fredagar och då brukar min pappa bjuda oss...annars skulle det aldrig gå...Väldigt väldigt sällan jag köper nåt till hemmet och gör jag det så är det såklart rea på rea typ...köpte ju en ekskänk på Coop för kanske ett år sen för 500 kronor, var nedsatt med 2500:-
Så det finns inte så mycket att spara in på..blir glad varje gång det står i tidningar så sparar du och din familj 2500 i månaden...så läser man...va fan det är ju sånt man redan gör liksom...

Igår iallfall så köpte jag billig mjölk på Coop...5 kronor för Arlas 1,5L med kort datum..30 januari så kort var det inte...köpte 3 såna o en kartong med ägg som kostade 10 kr..allt som allt 26.50....så idag blev det pannkaka
Farsan kom upp så vi blev 5 till bords..så per portion kan det inte ha blivit många ören på maten idag...

Klockan sex var det sen samling med styrelsen och gemensam promenad till Idbäcken och studiebesöket..intressant...kom inte hem förräns halv tio...och nu ska jag packa ihop kroppen och lägga mig...

C yaaa....





KOMMENTARER:

  • Nancy66 säger:
    2009-01-29 | 12:20:24
    Bloggadress: http://nancy66.zoomin.se

    Kanske "att man lever bara en gång",,,:-) Kramis

  • Ia säger:
    2009-01-29 | 17:03:15
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/

    Åk och titta på det!!!!!!!!! Risken finns att resten av livet går åt till att ångra att Ni inte ens tittade påd et!!!!

  • Anonym säger:
    2009-01-29 | 22:46:54

    En liten fundering...telefonen...vad har Ni för leverantör? Vi har ju Bredbandsbolaget på alltihopa och vår telefon kostar ungefär 200:- i månaden....plus bredbandet och det kostar numera straxt under 200 efter att jag ringde och flirtade lite ;) Sen mobilen och då hamnar vi på ca 200 men då har jag tagit till...tänkte bara om det kunde vara ett tips!!

    Annars håller jag med Dig...men å andra sidan våra utgifter har vi ju pratat om i flera år nu så...



    Elen ligger vi på samma konstaterade jag...men hyran...Ni är nog dyrare än vi :P :P :P



    Måste på kul kolla vad det skulle bli om det var identiskt!!

  • irmelina_t säger:
    2009-01-30 | 05:01:03
    Bloggadress: http://irmelina-t.blogspot.com/

    håller med. När det står nånstans-spara si eller så mkt pengar i månaden. Jag har redan gjort allt det där i massor av år.. Kan inte gå/åka kommunalt till jobbet heller, 4½ mil skulle ta 2 timmar kommunalt-enkel väg.

  • YeahDelila säger:
    2009-01-30 | 08:12:45
    Bloggadress: http://yeahdelila.blogg.se/

    kör Telia på vanliga hem telefon o den räkningen kommer ju inte varje månad. Hade tele 2förut men slapp ju ändå inte telias fasta avgift..nu kan man visst slippa den.Men med tanke på att telefon är konstanst upptagen från ca 18 till ca 22-23 så är inte räkningen så hög..hyran är ca 3000 på 2:an ocj ca 2000 för 1:an, sen är de garage tv o avgift till stadsnätet för bredbandet på de resterande 500...

  • Ia säger:
    2009-01-30 | 09:39:34
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/

    Men kolla...så anonym jag blev i sista tyckandet?!



    Hur som så ligger nog våra hyror ganska lika...2800 har vi för vår!

  • yuma säger:
    2009-01-30 | 10:05:55

    Tycker det är bra pris för den sänggaveln inkl tillbehören...

    Kan förstå att man tänker så..Jag bytte precis till ett nytt sovrum.. nja den kostade en del.. men där e så mysigt så jag sover gott om natten... Sen är jag beroende av inredning vet inte om du bryr dig lika mycket.. men kolla på dem o tänk om du verkligen vill.. pengar kommer o går

Kommentera inlägget här: