yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Liten Blir Stor

Kategori: barn/ungdomar

bara att inse att även "den lilla" i familjen blivit stor..dags att klippa navelsträngen då kanske..nä never in my life...att Anton har varit ute och farit i ett par år har jag vant mig vid...sen är det skillnad på tjejer och killar så är det...man kan inte jämföra rakt av vad de får göra vid vissa åldrar..sen får ungarna säga vad de vill..
Men som Ida nu då...23 maj åkte hon med Familjen Olsson till Side, Turkiet, familjen skulle vara där 2 veckor så Ida åkte hem själv...det är stort..
Nu i Midsommar åker hon motorcykel med Tobbes familj till Borlänge och kommer hem på söndag..

Gårdagen var en en lite känslodipp....farsan och jag var till kyrkogården och planterade om..blev jättefint. Men en del gånger går det jättebra och andra åt fanders...igår kändes det så jävla fel och tungt...

Kom iallafall till skott och började läsa Dårens Dotter, verkar rätt bra.

Nu ska jag vila en stund för jag har vaken vaken till och ifrån sen 4 snåret..mindre kul..börjar 11 idag så jag har lite mer tid på mig nu...

C yaaa...



19.20

Sååå är det äntligen kväll...vilken eländigt lång dag det blev...tackvare...lr pågrund av är väl mer rätt ord..pågrund av att jag vaknade så tidigt...men jag var inte själv om att vakna då..för jag vaknade av att maken gick upp då..han brukar vakna vid den tiden av värk...så då går han  upp och tar en tablett sen lägger han sig i soffan o har tv:n på o somnar till lite..i bästa fall..

Vet ni??? från den första juli har han en anställning...fatta...helt otroligt..missförstå mig rätt nu..inte så att jag på nåt sätt misstror min make kunna få ett arbete...men som arbetsmarknaden är idag med lågkonjuktur och allt jag vet inte vad de heter...så har han lyckats med konststycket att få en fast halvtidstjänst. Som vaktmästare på en mindre idrottsplats en liten bit utanför stan..Han var på möte i eftermiddags med arbetsgivaren (ordförande i idrottsklubben) och hans arbetsförmedlare...alla papper klara, ska bara skrivas på..och för enkelhetens skull blir det 1 juli..
Sen på det att han inte jobbat sen -90...efter det har han haft åtgärder och haft sjukersättning fram till november förra året få FK helt plötsligt tyckte han var helt arbetsför och fullt frisk...hurra ett mirakel har skett...*ironi*
Nu har han en ansökan om halv sjukersättning ligger hos FK, hoppas den går igenom..att han klarar detta halvtidsjobb är tackvare att det är väldigt självständigt och han kan själv bestämma när och hur mycket han behöver göra en dag. Har han gjort för mycket ena dan och får en jäkla värk ja då kan han få vara hemma och sen göra sina timmar senare på dan..lite betingaktigt...helt suveränt..

Ikväll blev det köttfärssås..smidigt och skönt att slippa laga mat idag..vi åt ju det i förrgår så ikväll var den nästan godare då den stått och gonat till sig...
Var ut en sväng till farsan och fikade..trevligt..

Nu är det horisontal läge i soffan som gäller...kunde inte låta bli att stanna till på Godis Bron på hemvägen...en bok o en godispåse...inte helt fel...tur man inte har värre laster än det..

C yaaa...

KOMMENTARER:

  • Carina säger:
    2009-06-18 | 22:17:44
    Bloggadress: http://www.stingyskennel.zoomin.se

    Grattis till mannen! Ja jag hade oxå ett sånt jobb på en indrottsförening. Perfekt att kunna styra tiderna lite själv. Då orkar man på ett annat vis när det inte är tidspress hela tiden. TREVLIG HELG//Carina

  • Nancy66 säger:
    2009-06-18 | 22:38:49
    Bloggadress: http://nancy66.zoomin.se

    Förstår dig att det blir tungt vissa gånger vid graven, kramen

    Kul att gubben fått en tjänst, verkar ju toppen. Grattis till han,

    Just så skulle Fredde behöva ha det, något typ betingjobb. Han får ju jobba 50% utefter vad han orkar och kan för tillfället även fast han har sin hela sjukersättning.



    Kramar i massor och hoppas ni får en fin midsommarafton med mycket sol på er, :-)

  • Ia säger:
    2009-06-19 | 07:02:20
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/

    Ja, det är ju bara att gratulera...helt suveränt!! Det är Ni båda värda ;)



    Ja, det där med att gå till graven...själv har jag ingen grav att gå till utan det får bli minneslund men jag sätter mig nog hellre nånstans i naturen och minns...midsommar är en helg som är extra jobbig. 2005 var ju mammas sista midsommar och den firade hon här i torpet och jag kan för mitt liv inte begripa hur hon orkade!



    Ja, idag far vi till svärmor och sen vidare på midsommarfirande i Seglingsberg!!



    Ha det riktigt bra...allihopa!!!

Kommentera inlägget här: