yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Soligaste Söndan på länge

Kategori: Allmänt

Vilken härlig dag det har varit...jag har inte gjort nåt vettigt..om inte ta hand om sig själv faller under benämmningen vettigt...klart det gör...
Hade ställt mobilen på larm till halv tio, rätt onödigt för jag var vaken långt innan det...som sagt jag skördar gårdagens frukter idag...men man väljer sina krig...inte för att jag gillar att ha ont. Men jag har ju hellre ont från en positiv upplevelse än ont efter att tex ha tvättat fönster..(nu tvättar jag aldrig fönstrena, lyckas oftast delegera bort de jobbet)

Jag gick upp och satte på en dubbel laddning kaffe, fixade iordning 2 smarriga baguetter med tonfiskröra..en flaska med saft...min Shamataram bok och en annan bok ifall jag tröttnade på den tjocka..solkräm mm..men de bästa av allt...ÖLPIRRAN...fy fan vad smidigt...jag ställde på korgen o la det (naturligtvis) självuppblåstbara liggunderlägget och en filt uppepå...sen drog jag kärran till min plats...korgen med termos o saftflaskan o allt väger ju en del...skulle ha sabbat nacken rejält om jag hade burit den..

Var på plats ute på Jogersö strax innan elva, då var det rätt glest med folk. På parkeringen var det bara en rad med bilar, de som skulle få stå i skuggan sen...men vid tolv började de komma mera folk och sen restan av dan droppar det in nytt folk hela tiden..men Jogersö är ett bra ställe för det blir aldrig trångt lr så att man känner att nån ligger för nära.

Tanken var att maken skulle komma sen på dan och göra mig sällskap...han ringde efter tolv och var påklädd och skulle ner o starta motorcykeln...sen ringde han tio minuter senare...då har han sin jacka i bilen med mc nycklarna där...och bilen som sagt stod ju på parkeringen...min första tanke var att jag kan ju iof lämna sakerna där o bara ta med mobil o pengarna och åka hem o lämna nycklarna...men efter lite övervägande kände jag att nä de är rätt onödigt..och maken var inte helt 100 på hugget att sola heller...men åka hade han nog velat göra..

Blev kvar ända till tre..var så himla skönt..det fläktade från havet så behagligt så det kändes som Medelhavsvindar..lyssnade på radio i mobilen och läste omvartannat...brände mig lite på ryggen eftersom jag inte hade nån hjälp med insmörjning...
Åkte hem och tog det lugnt ett tag, sen stekte jag på kycklingpytt...vi åt och det blev en låda till Anton..förhoppningsvis kan han jobba i morron.han hade 38,1 i morse...
Sen vid fem kunde jag inte hålla mig från solen..gick ut på balkongen o satte mig och fortsatte med boken, bytte dock bikini för jag har lyckas få en ordentligt rand efter bh:n..som tur är inte efter den största. Så tråkigt för det verkar som de första solränderna sitter kvar sen..så jag försöker variera mellan två tre bikinisar...satt på balkongen fram till sjusnåret...så rart så..lite kaffe hann jag få i mig också...

Duschade och smörjde in mig med after sun, och så gick vi en promenad..köpte lite bröd på Hemköp och sen gick vi till Torget och satte oss..men vad dött det är i stan sommartid...det är  mer liv och rörelse nere i Hamnen sommartid..

Nu ska jag snart hämta Ida hos Elin O..hon, Ida alltså sms:ade förut: Kan du hämta mig innan du går och lägger dig? Svarade beror på vilken tid...vill ju liksom inte åka o hämta henne hur sent som helst...och vill inte fara iväg innan sängdags heller för då piggnar man ju till lite...med mitt svar menade jag ju då att jag kan väl hämta henne lite tidigare än just innan jag ska gå o lägga mig...men så tydde inte hon det...för hennes svar blev..innan du lägger dig...så blev det med det...så jag får väl sms:a henne o säga att jag ska gå o lägga mig halv tio...*ler*

KOMMENTARER:

  • Ia säger:
    2009-06-30 | 22:52:13
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/

    Googla kära Du på Dront så får Du veta att det var en enorm fågelart som dog ut på slutet av 1600-talet...och såna vill man ju inte ha i sitt sovrum ;)

Kommentera inlägget här: