yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Förbannade Sommartid

Kategori: Allmänt

att de ska va så förbenat svårt att komma ihåg..år efter år är det samma..jag har stora ambitioner att i år minsann ska jag ställa fram klockan...fast förra året lyckades jag, kollade i bloggen..blev lite paff..
Vaknade av vad jag trodde klockan tio att telefonen ringde..undrade i mitt stilla sinne vem ringer så här tidigt en söndagsmorron...förlåt Anne-Louise att jag tänkte så...var ju bara en kort stund...tills jag insåg att shit klcokan är ju elva....så låg jag kvar o drog mig en stund...och vips var klockan halv tolv..halva dan har gått...
Nånstans där börjar paniken infinna sig..har halvt om halvt lovat AL att vi skulle fika, behövde handla, laga mat och måste ta mig ut till Lunda...men nu har jag ju ingen nyckel..så får vänta tills lite senare när farsan är hemma...och då plockar jag av honom min nyckel.
Ny fika är inplanerad till tisdag förmiddag..

Jobbade ju igår. Blev 6 dagar på rad...inte bra, men ett resultat det med...hade tänkt ta nästa lördag, men nåt sa mig att jag är upptagen då..kollade i mobilen och inget stod där..men känslan av att jo det är nåt...så i fredagskväll ringde en vän från Oxelösund....just ja...jag ska ju agera bröllopsfotograf lördagmorron...så nån kväll i veckan ska jag dit och provfota..för att kolla ljuset o så...inte för att jag vet vad vi ska hitta på om det visar sig vara för mörkt..men det löser sig...bröllopsparet har inga krav så att de ska vara ateljébilder som tur är..men de har ganska taskig digitalkamera själva och deras tanke var att Cattis och Kari borde väl ha en schysst kamera eftersom de reser nästan jorden runt...så folk tänker om en...

Blev en lång och skön söndagspromenad idag iallafall...kyrkogårdsrundan...köpte en kruka med 4 små tete a tete lr vad de ska envisas med att kalla blommorna för...påskliljor..ställde den på mammas grav..blev fint. Ska höra med farsan om vi ska ta bort kransen och lyktan nu i veckan kanske.

Nä lite kaffe så man piggnar till...kommer bli svårt att soman ikväll tyvärr...

C yaaa...

KOMMENTARER:

  • Ia säger:
    2009-03-29 | 18:01:50
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/

    Klart jag hade trevligt manligt sällskap med mig :P



    Men nu får det nog vara bra med snö...stor vall vid stora vägen idag när vi åkte hem!!! Men nu ska duschen få ett besök...har faktiskt inte duschatpå hela helgen....inte läge i snön liksom :P

  • Anne-Louise säger:
    2009-03-30 | 22:51:00

    Tänkte ju likadant, efter att jag hade ringt. Glömde att man hade ställt om klockan!

Kommentera inlägget här: