yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

En dag kvar...

Kategori: Allmänt

i morgon (lördag kväll) kommer Ida hem..igår när jag tog fram min mobil för att visa övriga familjen hennes senaste sms ringde den...då var det Ida som lånat Jannes telefon...vad skönt att höra hennes röst..
Allt har varit bra..varmt och soligt...

Nu måste jag sätta fart, ska hämta ut Idas mobil som jag skickade på lagning i söndags, snabbt gick det..nästan så man kna undra om de inte gjort nåt lr?
Ska nog köpa mig en kaffe på donken...snåljåpen Brandt sparar kuponger, kaffekort..köp 4 få 5:e gratis..då kan man köpa 4 små för en tia styck o den femte får vara värt 24 kr...en stor latte blir de då....många bäckar små...får se när personalen säger att nu räcker de...blev nervös i onsdags då kom chefen in på mitt jobb, alltså chefen från Mc...men hon skulle prata med Mia...men de står inget att det inte får utnyttjas flera gånger..bara en kupong vid varje köptillfälle, så då är de nog okej..

Nä fart var de...annars blir de en novell...har mycket att skriva...men de håller jag för mig själv eller tar i telefon..

Ha en bra dag..

C yaaa...



19.00

Fredagskväll...skönt..
Hade en plan om att städa Idas rum, första planen var att göra de i morse....då sov jag...somnade som ett barn på soffan efter att maken åkt till jobbet..hade förutseende ställt mobilen på larm till 09.20 för säkerhetsskull...jag vet ju med mig själv att är de tyst och jag sover...ja då kan jag sova...vore ju hemskt förargligt att försova sig när man börjar kl 11....andra planen var att städa ikväll..även den planen gick i stöpet...är rätt sliten efter en arbetsvecka...och en extra bilkörning i början på veckan gör sitt till med kroppen.

Så jag slängde på en grekisk gryta när jag kom hem..Stifado...lättlagat...men ack så gott...
Tog en liten övningskörningstur med Anton, vi hade lite ärenden att utträtta så då passar han på att köra...övning ger färdighet..

Nu får vi röja av lite snabbt i morron förmiddag...svägerskan och eventuellt hennes särbo kommer hit innan vi ska träffas hela släkten vid Tellus..

Nä nu ska jag inta ryggläge i soffan och vila min kropp...

C yaaa...



22.20

Som sagt ryggläge intogs...har inte ens tagit hand om disken...men rätt skönt att man, läs jag kan släppa det och inte hetsa och jaga upp mig för sånt..
Inget blir ju bättre om jag har ett tomt kösbord och en blänkande diskbänk om jag är totalt utslagen efteråt..då tar ju hellre ett rörigt kök och veta att jag inte framkallat och påfrestat nacken..man väljer sina bataljer när det är värt att köra på..som i morron tex..hur smart det är att vänta till sista dan när det ska komma besök o man ska bort på 70 års middag och dottern kommer hem efter en vecka i Turkiet...att då lördag förmiddag städa och fixa är nog inte det smartaste draget...så jag får nog se fram mot en Mors Dags söndag som en payback dag...men är huvudet dumt får resten av kroppen lida...

Nu ska jag inta ryggläge igen, denna gång i sängen...bäst att vara på rätt plats när man somnar..ska ställa mobilen på larm för säkerhets skull till i morron...stressfaktorn kan öka rejält ifall man mot all förmodan sover till halv tolv...




C yaaa...

KOMMENTARER:

  • sussi säger:
    2009-05-29 | 19:51:06
    Bloggadress: http://fritidsforskare.wordpress.com/

    hihi..Jag kör med med dessa kuponger som man tar loss från kaffemuggen..5:de på köpet :) Pansionärsvarning säger maken..

Kommentera inlägget här: