yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Lååång torsdagsblogg, redan..kan bli mer..

Kategori: Allmänt

torsdagsmorron...sitter mol allena i vardagsrummet..visserligen är Anton hemma, sovmorron till halv tio..maken är iväg och jobbar..hoppas hoppas innerligt att hans kropp håller...
Fick sms av Ida igår, trodde ju de var utflykt lr slut på mobilpengar att hon missade en dag...men nej då...motiveringen till det var...jag måste ju ha nåt att berätta när jag kommer hem...just ja...så tänkte jag ju inte...om man skriver ett sms på 140 tecken så täcker ju det en hel dag i Turkiet...så klart hon inte kan skicka ett sms om dan hem heller*ler*

Igår var det en rolig och händelserik dag..intensiv för vissa av oss...jag var ju själv hemma för ovanlighetens skull på morgonen då....låg och drog mig i soffan och slötittade på tv:n...sen in och duscha...sen ringde telefonen...en riktigt gammal vän från Skultuna...lr gammal...inte till åldern för han är lika ung som jag/mig vad det nu heter grammatiskt rätt? Sara? men maken lärde känna denna M lite tidigare än maken och jag blev tillsammans...så typ 25 år har vi känt honom..det är rätt bra med tanke på att vi (han o jag då) fyller 41 i år...såna vänner växer inte på träd..
Han blev i chock när han frågade om maken var hemma och jag berättade att han jobbade......jag hörde på honom att han var nog lite bekymmrad och kanske inte mådde så bra...och han sa att han höll på att packa motorcykeln, så lite i bakhuvdet hade jag att han styr nog mot Nyköping....och jag fick rätt...
Maken blev rätt förvånad när han kom hem från jobbet och telefonen ringde och M frågade om de kunde titta på hans Sukisaki...M är ju renodlad HD åkare så han måste ju driva lite med de andra märkena då...maken undrade hur i hela fridens namn har han hunnit få reda på det...jag köpte ju hojen igår...han visste ju inte att jag pratat med honom så...och då stod M på Statoil här i Högbrunn...

Men får backa nån timma nu då...efter att jag lagt på luren me M så gjorde jag mig iordning..och fick ett telefonsamtal till..och utan att lämna ut några detaljer runt det så säger jag bara...du vet var jag finns..alltid..närsomhelst..
Man slutar aldrig förvåna sig över folk i vårat samhälle..men sista ordet är inte sagt i den historian men det finns anledning att återkomma till det...

Gick sen till MedHälsan...med god marginal så min telefonkompis du behöver inte känna oro att jag inte hann..så kom jag på nu...hallå....jag pratade i mobilen....VAD hindrade mig att gå ut och fortsätta prata...gud så korkad man är ibland..lr ofta..jag gjorde ju allt samtidigt som jag pratade i luren, fixade håret mm..snacka om simultanförmåga..men tänka tanken att luren jag pratade i inte behövde befinna sig i lägenheten...jaja....
Blev fortsatt sjukskriven till slutet av augusti, för att ha marginal till att FK eventuellt förbarmar sig över min ansökan om sjukersättning..då går ju den in o tar över sjukskrivningen...och jag kan äntligen få skriva på anställningspapprena...hälften hälften...vi får sen..

Började jobba lite senare iom läkarbesöket, får ju fortfarande räkna in såna saker som arbetstid. Jättekul dag på jobbet, många kunder, trevliga såna också..kul kul...
Köpte present till svärmor från jobbet, vi har en vit serie som är lite shabby kan de heta så...en vit låda som det står bullar på, en vit serviett låda med en sten i lädersnöre så servisetterna inte blåser iväg och så ett hjärta som man kan använda till filterhållare, servietter, brev lr nåt..

När jag kom hem på gatan här så mötte jag M på motorcykeln, då skulle han till stan och träffa en tatuerare som han känner sen förr...tog en fika innan jag började med maten..vi käkade och sen åkte vi ut till svärisarna i stugan och fikade och gratulerade svärmor..
Blir ju mera kalasande på lördag då resten av släkten infinner sig..

Vi var inte kvar så länge för vi var trötta...att maken var slut var ju inte så konstigt...först körningen av motorcykeln sen jobba dan efter...
Väl hemma fick jag dagens tredje trevliga telefonsamtal...ännu en god vän som inte heller växer på träd...men där är jag lite bekymmrad..lyssna nu på en som är äldre och förhoppningsvis lärd....ta de lugnt....ingen tjänar på att du bränner ut dig..då tar allt bara så oändligt mycket längre tid..om jag bara kunde så skulle jag hjälpa till...men jag kan ju inte...men jag kan komma förbi och förgylla dagen/kvällen med en termos kaffe...säljer de muffinsarna på Hemköps som du kan äta?

Nu är det tid att väcka sonen som hade sovmorron då...hade jag ju glömt halv åtta då jag dundrade in och väckte honom.....man kan inte komma ihåg allt....

Ingen kan göra allt, men alla kan göra lite..

C yaaa....

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: