yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Anonym

Kategori: Allmänt

jag brukar ignorera kommentarer som är lite halvtaskiga...MEN för ovanlighetens skull ska jag frångå den principen...

Så lite folk vet...och vad lätt det är att anta...
Kan du träna kan du jobba...så lätt att slänga ur sig en sån kommentar..för jag tror ju inte det är någon som följt bloggen en längre tid som har skrivt den....
Sluta snylta på statens pengar....jo tjena...snylta...det är för 17 en försäkring som ALLA har rätt til vid sjukdom lr olycksfall...men den anonyme själv kanske väljer vid sjukdom att avstå från pengar...

Så för att jag kan träna skulle jag alltså kunna jobba...hm...hur går den logiken ihop...kan de inte vara så att tack vare att jag tränar som jag kan jobba...alltså ligger jag samhället mindre till last?
Nu är det ju inte så att det är värsta aerobicen jag håller på med direkt...

Jag är 41 år fyllda, har arbetat sen jag var 16 år..med uppehåll för föräldraledighet samt att jag under åren 92 till 96 var hemma på heltid med sjukt barn...annars har jag alltid jobbat heltid, minst...
Under dessa år har jag varit sjukskriven vid 3 tillfällen...en omgång på 3 månader då jag var envis och gick för länge med en inflammation i höftbenet...1 vecka för influensa samt 1 vecka då min mamma hastigt gick bort...thats it....under cirka 20 års tid..

Så om någon nu tror att jag utnyttjar systemet och i parti och minut är sjukskriven är ute och cyklar...

Vi råkade ut för en olycka april 05, blev påkörd framifrån av en bil i ca 70-90 km/h...vi var stillastående...jag fick sprickor i bröstbenet samt nedpressade nackkotor...tackar högre makter att det slutade vid det...en linte knäck till och jag hade blivit förlamad antagligen eller ännu värre strykit med....

Efter många behandlingar och mycket egen träning och eget letande efter metoder som kan hjälpa så har jag blivit bättre, men tyvärr inte bra..
Men efter de förutsättningar jag har är jag rätt nöjd...jag har ett arbete jag klarar av..jag håller kroppen i trim så jag klarar mina vardagliga sysslor...

Om jag skulle berätta allt jag inte klarar av skulle ni tröttna på att läsa....jag fokuserar på det jag kan....men ett axplock av det jag inte kan göra längre..
Kan inte sitta i soffan och läsa en bok
Applådera
Äta hårdare livsmedel
Cykla
Bowla
Tvätta fönster
Bädda rent i dubbelsäng
Vara i större sällskap då det innebär mycket huvudvridningar
Kan inte dricka från burk, typ coca cola...kan inte tippa huvudet bakåt så jag får i mig drycken
Inte bära kassar när jag handlat


Men dessa saker går att komma runt, man kan hälla upp drickan i glas, det finns folk som har som arbete att tvätta fönster at andra, bädda sängen man får ta till hjälp av andra i hemmet, läsa bok, antigen lyssna på ljudbok lr pallra upp med kuddar så jag slipper hålla i boken, bära kassa..är ungarna hemma får de göra det, annars är det en kasse i taget som jag får bära i famnen...

Fast även om jag underlättar så kommer jag aldrig ifrån grundvärken, den sitter som en smäck...och när jag gör något så förvärras den...men som sagt...jag kan ju träna så då kan jag jobba!!!
Så enkelt...

C yaaa....

KOMMENTARER:

  • Ellen tooba Hagerö säger:
    2009-10-26 | 13:26:33

    Korkade människor finns det gott om! Du är strong och en förebild iaf för mig, så det så! KRAM

  • Carina säger:
    2009-10-26 | 14:54:48

    Ja du. Det finns så många som bara antar eller tror att vi simulerar vår värk. Men att leva i den vardag vi har är ingen dans på rosor.

    Och jag tror att du ,precis som jag, mycket hellre skulle vara frisk, jobba heltid och kunna tjäna lite extrapengar.

    Försäkringsmedicinska utredaren på FK tyckte att jag kunde jobba heltid för att jag hade mina hundar. Men hon förstod inte att det är dom som får mig att kliva upp på morgonen. Det är dom som får mig att hålla igång kroppen. Så att jag orkar med min vardag något så när.

    Allt som jag fått försaka pga värken nämde hon inte ens. Så om inte dom förstår som sitter på den posten, Så kommer det att bli svårt att få gemene man att föstå oxå.

    STÅ PÅ DIG Cattis!!!

  • eva säger:
    2009-10-26 | 23:13:20
    Bloggadress: http://myfamilylife.zoomin.se

    Folk som skriver sånt anonymt är enbart fega. Brist på kunskap, egna erfarenheter gör att folk dömer så lätt.

    Jag vet hur det är även om vi inte har riktigt samma problem med kroppen.

  • C säger:
    2009-10-26 | 23:22:09
    Bloggadress: http://yeahdelila.blogg.se/

    tack för de värmande och empatiska kommentarena...kram...

  • Ia säger:
    2009-10-27 | 06:55:30
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/

    Jag kan inte annat än skratta...en sak är i alla fall säker...den personen vet inte vem Du är och vad Du kämpar med!

    Tänk att det finns så många människor i vår herres hage som har för lite att göra ....



    Men orden och tonen låter tyvärr lite bekant......

  • Ida säger:
    2009-10-27 | 17:32:39
    Bloggadress: http://siwidasalme.blogg.se/

    Vadå kan man träna så kan man jobba? Ja, du jobbar ju. Så va gnäller folk om? Du gör betydligt mer än förut (du jobbar nu) Stå på dig morsan :) Puss.

  • sussi säger:
    2009-11-24 | 10:36:30
    Bloggadress: http://7barnsmammansussi

    Hej

    Letar efter andra skadade människor som vet vad man pratar om....Känns rätt bra att veta att man inte är ensam som kämpar. Men alla har vi olika skador och olika erfarenheter. Vad jag är ute efter är vad olika människor gör som får just dom att må bättre, trots sin skada....Du kanske hör av dig....kanske inte. Men du verkar ha hittat en väg till bättre mående iaf. /sussi

  • arne ja just det. säger:
    2010-01-04 | 23:50:22

    jag är en som förstår dig helt. igår värken enorm...

    varför:blev slagen av en springande man bakifrån 2001.09

    på en kryssning tur retur.förvirrad chockad anmälde jag mannen till finska polisen.mannen blev dömd först 2005.blev opererad senare på KS för trepunktsfraktur



    smärtor ,känner igen mig i din värksitiation ,värken i tinning bakhuvud nacken skär brinner skaver man kan inte hitta ett läge att ligga TEMPUR kudden använder jag varje natt trots det ligger man och väntar på att man ska få sova nångång...,minnesluckor mm

    orkar inte lyfta armar att le eller skratta gäspa mm

    får kortisonsprutor annars klappar käkarna ihop..gör träningssprogram som bettfys gett mig .bluffbolaget länsförsäkringar gav mig trots invaliditetsintyg på

    whiplashskada samt invintyg från beh läkare mrt-diskbråck c5-c6 rotkanalstenos samma ställe

    ,En tidig julklapp 16/12-09 från länsförsäkringar där de påstår att skadan kan ha kommit när jag trillade när jag va 4 år eller troligen senare men inte alls från traumat 01. åldersrelaterat mm värktablettsmissbrukare mmskrattade åt mig i telefon när jag frågade om att överklaga domen till tinget och APN ,Jan ohlsson SVARADE VI GÖR SOM VI VILL inte hjälpte det att be om en ny handläggare per e-mail utan han ringde och frågade om jag hade barn och va gift javist tre st barn



    Otroligt nog har de läkare som undergräver alla andra läkares förtroende inom vården ..

    skandal http://www.whiplashinfo.se/foreningar/kollegiet/anmalan.htm

    Jo måste ta upp detta anser mååånga nu...upprop

    Advokaten.se skriver brev till vd:ar inom försäkringssbolag

    de svarar och inget händer massmedia bör ta upp denna

    fråga ...

    mvh en i mängden som kommer att gå till svea om så behövs

    citerar Mo-Tse 490-415 vilkoret i alla människors liv bör vara att städse bemöta medmännoskor med kärlek.



    advokaten .se läs brevet själva avgör om inte det är luftförsäkringar de säljer..eller läns bolagsstämma

    "cit X berörde också vad som hänt 2009 och vad som kommer hända framöver

    med anledning av den infekterade massmediadebatten angående bonusar att sådana inte fanns i bolaget. Det enda som Noteras är att samtlig

    personal erhålligt resultatsersättning,max 1/2 basbelopp.



    detta är väl bonus på varje lurad försäkrad...Mvh en som e slut....men tar det till hovrätt om de så ska kosta allt jag/vi äger ,när man vet att man har rätt måste man kämpa

    MVH

Kommentera inlägget här: