yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Har unnat mig

Kategori: Allmänt

Lyx...verkligen lyx...
www.lyx-nykoping.se

Så himla skönt och trevligt...vad handlar det om då? Jo jag var och klippte mig..det började redan i entrén med bemötandet...man blev eskorterad till sin stol och där tog frissan hand om jackan och hängde in i en gömd garderob..smart..slippa ha jackan hänga vid ytterdörren där alla andra har sina hänger...
Sen en pratstund om håret, känna och dra lite...
Efter det kom nog det bästa av allt...schampoonering..och MASSAGE...en helt gudomlig skön massagestol satt man i....samtidigt som Lena (frissan) tvättade håret och masserade hårbotten och huvudet..jag lovar hon vet vad hon gör...så otroligt skönt...man gick in i ett rum med 2 massagestolar och tvätthandfat...jättebehaglig musik o mörkt...hon drog ner ljuset mer när hon kom till balsamet och gick in på mer tryckmassage av huvudet...var tvungen att anstränga mig för att inte kvida till av belåtenhet...

Ut till vanliga stolen...då serveras det valfritt kaffe från deras Italienska kaffebar...jag som då är en kaffeälskare njöt i stora drag...på vilken annan frisörsalong får du en perfekt gjord Latte...med ett blad i skummet...knappt man får det på ett fik....så proffsigt..man fick en chokladbit och Pellegrino juice också..

Klippningen påbörjades...blev kanonbra...kort i vanlig ordning...hade en tanke om en eventuell sparning till lite längre..men jag faller alltid...fick tips på en färg jag absolut inte tänkt på tidigare...stålgrå kall...lite åt det violetta hållet....så idag efter träningen ska jag hoppa in och köpa den...Också en jättebra idé att de säljer färg...för hur det än är man har inte obegränsat med pengar...och som Lena sa ska du "bara" färga ett kort hår så fixar man det själv...sen tyckte hon att när mitt hår har växt ut kan vi, läs hon färga in  partier med olika färger...för hon sa du verkar ha attityd och inte vara rädd för att synas...

Vad kostade kalaset då..jo 500 kronor...men det var väl värda spenderade 5oo kronor...i vanliga fall kostar det 320 kronor...så för 180 spänn mer fick jag massage och en jättebra omhändertagande..

De heter ju LYX...och de har hår, hud och kaffe...och med lyx menas det ju att det är lite lyxigare...och då får det kosta lite mer..Just ja...ska ju på mingelparty dit på torsdag...med bubbel och snittar...
Lena bor i kvarteret och har alltid tänkt att det fattas ett fik i Gripsholmsparken....och nu är de på väg att förverkliga det...nu i vinter ställer ju Kommunen dit en plast isbana...så då är LYX:s tanke att de säjer varm choklad och så får man ta med sig en det ut i parken och en filt....likadant på sommaren sen...man köper sitt fika och gör över till parken och sätter sig...

De är 3 tjejer, 2 frisörer och en hudvårdsterapeupt..Lena och Sara är döttrar till min kompis Aila..så jag har ju sett de här tjejerna sen de var små...riktigt små...Lena blev årets frisör 2007 tror jag det var...Sara vann Yrkes SM och fick åka till Kanada och tävla för Landslaget...hon kom 7:a och fick hedersmedalj...bra meriter att ha när man startar eget...sen är det en tjej som heter Ida som också klipper..

Tror det kommer gå bra för dom, då det ploppar upp nya frisörer lite då och då här i stan...men deras koncept finns inte...och det kommer de vinna på..

Så vill ni ha något utöver det vanliga besök då: www.lyx-nykoping.se

C yaaa....

KOMMENTARER:

  • Nancy66 säger:
    2009-10-28 | 22:33:05
    Bloggadress: http://nancy66.zoomin.se

    Ohh, låter toppenhärligt. Ja, här har jag bokat tid för frissan på fredag, dock inte med den lyxen du fick. Men det är såååå härligt att bli ompysslad. :)

    Men ev. ska jag ringa upp igen för jag begärde endast tid för klippning, funderar även på att lägga i lite slingor då min utväxt uppå har blivit rätt grov nu, ja lite slingor är det allt, naturliga,,,,,haha, men vill nog ha lite annat.

    Ha det fint, kramen

  • morsaneokay säger:
    2009-10-29 | 08:06:48

    =)

    Vad härligt med lite lyx det är du värd!

    Kramis

  • morsaneokay säger:
    2009-10-29 | 08:08:26
    Bloggadress: http://morsaneokay.blogg.se/

    =)

    Härligt med lite lyx!

    Det är du värd!

    Kramis

Kommentera inlägget här: