yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Flytten

Kategori: Allmänt

ska väl försöka få den i lite rätt tidsordning fast det är snart 2 månader sen den gick av stapeln.
har ju haft vissa problem med internet så jag har verkligen haft bloggtorka.

Men flytten då.jo den gick av stapeln den 17 juni, planerat den 18 men det fanns inga flyttgubbar lediga då så vi hörde med de vi köpte huset av om det skulle gå, och det gjorde det.
Så kl 07.10 kom det en lastbil från Foria med 2 killar som började bära ut möblerna, jag hade på morgonen gått bort och lånat farsans bil för jag visste inte hur lång tid allt skulle ta och jag var inte ledig utan började jobba om de vat ett lr två..så jag tänkte då kan Kari vara kvar i huset och inte behöva stressa för att skjutsa mig.
Men kl 11.10 var allt inburet och klart i huset..4 effektiva timmar tog det att tömma lägenheten på möbler och köra ut de hit och ställa på plats.

Kände mig lite obekväm när de frågade vart de skulle ställa möblerna, i början var jag lite svävande men så sa de det är bättre de kommer på rätt plats direkt så vi inte ställer till det för oss själva och ställer möbler i vägen när vi kommer med nästa som ska bäras in..så sant så...

Så torsdagskvällen sov i första natten i huset. Ida var ju inte hemma utan hon var på Gotland hon.
Fredagen sen så hade vi hyrt en liten lastbil på Statoil från kl 16 för att köra kartonger mm. Men vi hade fått nycklarna på onsdagen när vi var på banken och skrev de sista papprena så då började vi packa bilen och ta kartonger och körde några vändor.

Så på fredagen var de inte så förskräckligt mycket ändå.
Vi hade hjälp av Antons polare Andreas och Matte, så det gick jättesmidigt.
Sista lasset på fredagen blev moped och cyklar, moppen lastades av ute hos farsan och cyklarna skulle hit till Jönåker, bara det att då var grabbarna lite ölsugna och hungriga så Anton sa jag lastar ur de i morron..
Bjöd på pizza och öl på fredagskvällen, hade utlovat brunsås till Andreas men de kändes inte som de var rätt läge o laga mat en sen fredagskväll...sen kom det några lokala förmågor hit som Anton kände, skjutsade in gänget till stan sen.

Lördagen så..jag skulle träffa en kille från styrelsen för att lämna ifrån mig styrelsenycklar, precis när jag skulle åka ringde min mobil så jag ropade bara hej då till Kari, han skulle komma in till stan med lastbilen så skulle vi ta de sista, för vi hade hyrt den ett dygn fram till kl 16 på lördagen.
Jag blev klar med nycklarna snabbare än jag trodde så jag ringer väl maken tänkte jag...inget svar..märkligt..för då ligger hans mobil i skuffen och ringer...men så jäkla bra då..och hemtelefon hade ju såklart inte blivit flyttad den 18 som jag beställt..mer om det finns att läsa i internetgnäll bloggen.
Tänkte ja det
 är ju bara att vänta går ju inte att få kontakt med honom på nåt sätt..men han kom relativt snart sen ändå. Men då såg vi att fasiken det är ju inte mycket kvar som vi behöver lastbilen för så vi åkte och lämnade tillbaka den, Kari var noga med att upplysa de på macken om att det skramlar om lastbilen...oj sa de..den som är hyrd från kl 16.inget mer med det..

Vi packade med oss lite grejer i bilen och åkte hem (till Jönåker) fixade lite och åkte in till stan för att handla. DÅ när vi åkte från parkeringen på MAXI säger Kari...cyklarna...cyklarna ligger kvar i lastbilen...uret var då nästan halv fyra...bara att blåsa till macken och maken fick gå in o säga, nu skäms jag men jag hyrde en lastbil och glömde cyklar i den...inte konstigt det hade skramlat!!
Så vi fick ta lastbilen som tur var, för den var ju då oförsäkrad och åka bort till lägenheten och ställa ut cyklarna, 3 lr 4 damcyklar en 3-hjuling med sån där skjutapåstång 2 mindre andra cyklar...
ett par grannar kom deras kommentar var..flyttar ni inte härifrån? jo..men de är lite mycket nu..

På söndagskvällen sent skulle sen Ida komma hem från Lelleträffen på Gotland. Tänkte att nu jäklar är det bäst att elda så man slipper höra jävla CP hus ni köpt inget varmvatten...eldade och eldade inget varmvatten..kallare än kallast var vattnet...tänkte är vi så jävla dumma i huvudet att vi inte ens kan elda...ringde farsan..nja sa han ni gör nog inget fel..men jag kommer ner..han kom...vi eldade...inget varmvatten..ja sa till maken du får ringa de vi köpte av och fråga..då var kl 22...men han vart inte arg tror jag.han förklarde i luren men de blev inte varmvatten för de inte..så han kom också...jag åkte innan han kom som tur var...lite skämmigt..

För vi hade ringt en gång innan också och frågat hur man fick igång diskmaskinen....tnkte hur svårt kan de va då? i med en tablett och stänga luckan o sätta på...icke...hände nada..hade tillochmed Anette och Tomas på besök o de försökte också få igång den...då visade det sig att det sitte ren liten kran på köksblandaren, den måste man vrida på så vattnet kommer till diskmaskinen....MEN jag hade glömt det..så första gången jag försökte starta diskmaskinen var den kranen avstängd...och då startar ju inte diksmaksinen...men sen när jag vred om den borde dne ju ha hoppat på..men då var man tvungen att hälla in lite vatten i maskinen för det hade sugit torrt på nåt sätt så man var tvungen att manuellt ge den lite vatten...sen fungerad den så fint och har gjort hittills...men man känner sig ju lite puckad ibland..

När jag klev ut på trappen var det vad jag trodde rök från oss..tänkte har vi eldat så mycket att hela samhället är täckt...men de var dimma...
Väl hemma sen nån timma senare...blev 8 mil fram och tillbaka för att hämta Ida i Aspa så fanns det iallfall varmvatten. Det hade blivit luft nånstans. Hade hänt de förra ägarna en lr två gånger också och det berodde nog på att ingen hade eldat på nån vecka..

För jag tänkte så att ska de va så här jävla besvärligt att få varmvatten ja då flyttar jag nog tillbaka till stan..

Ja...ungefär så gick flytten till....tror jag nånstans har missat tidsordningen för det låter lite tajt med vissa saker...men det är inte det viktigaste..
Jag känner mig så lugn här ute...saknar inte lägenheten för 5 öre...inte ens det här att kunna gå ner på stan närsom..det jag faktiskt saknar är mina söndagspromenader...jag brukar ju vara uppe före alla andra så på söndagarna gick jag min kyrkogårdspromenad och lyssnade på Diggilistan...men jag får hitta en runda så jag kan gå söndagspromenader här i Jönåker också...

Första veckan som Anton sommarjobbade bodde vi i stan, praktiskt för han var nere på Gripenskolan...tog inte ens en minut att gå till jobbet...andra och tredje veckan bodde vi ju i Jönåker..men då åkte han med Kari in till stan. Ida har haft det rejält trassligt med sina arbetstider..hon fick ju sommarjobb i Aspa...så när hon börjar 07 så får hon åka ut dan innnan, samma när hon slutar 21 då får hon vara kvar...
Ska klura ut nåt riktigt bra som Tobbes föräldrar ska få för att de har upplåtit ett Bed & Breakfast åt henne nu under sommaren..
Ska bli skönt när skolan börjar nästa vecka, lite ordning på sov tider och alla andra tider...

Men som sagt..vi trivs..jag tror jag talar för alla i familjen, Anton har sagt att han trivs..Ida har inte sagt det men jag tror när vi kommer in i vanliga rutiner så kommer de att funka. Sen snart framöver har de ju körkort båda två så då kommer det underlätta rejält o ta sig till stan när de vill..

Nu ska jag gå ner o kolla till pannan om det behövs eldas lite för varmvattnet...

C yaaa...

KOMMENTARER:

  • Ia säger:
    2010-08-16 | 22:59:32
    Bloggadress: http://kajsalisa.blogg.se/

    Du lär nog få berätta för mig vad Diggilistan är???????

  • Cattis säger:
    2010-08-17 | 11:04:20
    Bloggadress: http://yeahdelila.blogg.se/

    diggilistan är på P3 söndagar mellan 12- 14, de mest nedladdade o spelade låtarna under veckan som gått...ett sätt att hålla sig uppdaterad i dagens musik helt enkelt..

Kommentera inlägget här: