yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

snart slut på

Kategori: Allmänt

jaha snart är decemebr slut då...jag slutade arbeta den sista oktober och har i dags datum ännu inte fått mitt arbetsgivarintyg:( vilket betyder att jag inte har kunnat anmält mig till A-kassan, för de behnadlar inga ärenden om man inte har intygen....
Väldig dåligt av arbetsgivaren tycker jag, det är arbetsgivarens skyldighet enligt lag att utfärda.
Sen att A-kassan på det har ca 8 veckors handläggningstid....och jag skulle ha skickat in stämpelkort för 8 veckor...då kan man lätt räkna ut att om jag mot all förmodan får några pengar från A-kassan är vi framme vid MARS....i bästa fall..
Har mailat, ringt, varit i butik o sagt till...har varit så "snäll" att jag skrivit ut ett arbetsgivarintyg och fyllt i alla personuppgifter mm...så för arbetsgivaren är det bara att skriva i antalet timmar per månad och lite annat "tjafs", inget som borde ta så himla lång tid..


C yaaa...
Kommentera inlägget här: