yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Funderingar

Kategori: Allmänt

nu kommer de bli en klurig och konstig blogg, den är mer till mig själv för att rensa skallen för det finns inget intresse för nån annan än mig själv egentligen av det innehållet som komma skall..
Har en någor udda vana att kolla dödsannonser på nätet, lite lokala tidningar där man har släkt och bekanta. Så idag när jag tittade på E kuriren såg jag ett namn som var mer än bekant...min morfars syster har gått bort, lite till åldern var hon då hon var född -27 så det var ju inget konstigt.
Det tragiska i det var att det stod världens bästa mormor, borde rimligen stått med mamma där...men inte..för mamman gick bort redan -85 har jag för mig..i cancer av nåt slag, hon blev av med båda benen. Hon hade då en flicka som inte var alls gammal...har för mig de var så att hon avböjde viss behandling för att hon var gravid lr nåt...minnet sviker..
Hon hade även haft en bror, som även han gått bort i cancer mågar år tidigare...så denna "mormor" då förlorade båda sina barn i cancer. Kvar blev ett barnbarn.

Kommer ihåg en gång när jag var där med nån och hälsade på, kan ha varit så att jag fick följa med en faster till mamma...men de bodde i ett jättestort hus precis vid vattnet i Strängnäs, herregud jag bodde på 6:e våningen i Brandkärr...hade knappt varit i nåt hus mer än hos farmor och de var ett "vanligt" hus...Morfars systers man var pilot så han hade nåt sånt där plan som man kunde landa på vattnet med, så han landade utanför huset precis vid tomten..sånt var jättestort när man är liten.

Om jag inte är helt ute och cyklar nu så är det då Inga( hon heter Inga, jag menar inte att de inte finns nån kvar*ler*)  kvar av morfars syskon, och då samtidgt den sista äldre kvar på min mammas sida av släkten..ja moster också..
Sånt kan göra mig lite nedstämd...jag har liksom ingen släkt..kusiner visst på pappas sida..på mammas sida har jag några kusiner också, men de har jag väldigt sporadisk kontakt med av olika anledningar.

Nu funderar jag på, ska jag skicka blommor till begravningen? Ligger liksom ansvaret på mig? Vet de vem det är ifrån om jag skriver Lasse och Catharina? Eller ska det bara vara från mig kanske, pappa har ju inte nåt med den släkten att göra egentligen. Fast å andra sidan han var rätt delaktig under en lång tid så. Jag kommer inte ihåg alla vi fick blommor ifrån till mammas begravning, men vi har nån slags bok vi fick av begravnigsbyrån där jag ha rför mig att de har skrivit upp vartifrån blommor kom..kan ju se om farsan kommer ihåg var han har den.

När Inga`s sambo gick bort var ju pappa och jag på hans begravning, dels för att Olle funnits vid Ingas sida länge med också för att på nåt sätt representera mamma, svårt att förklara, men hade mamma varit i livet hade hon och pappa gått på begravningen ju.

Det är såna saker som är lite svåra och jobbiga tycker jag, samma som igår kom det på posten från Svenska Kyrkan, då är det kostnader för morfar och mormors grav som ska betalas, den räkningen kommer till mig då mamma stod som kontaktperson på den graven, förut har det inte kostat något men nu kostar de nästan 500 kr om året att få graven skött...jag skulle kunna ringa min moster o be om att vi delar, lr att hon betalar för det är faktiskt hennes föräldrar..men så tänker jag..skit samma. Det är inga stora pengar så jag betalar då vet jag att graven finns kvar och att det sköts, moster har ju alzeimers o nån annan demens sjukdom så jag vill inte börja prata om pengar o sånt med henne..kan nog bli hur tokigt som helst..och jag tänker inte ringa kusinerna heller och höra om de vill vara med o dela på kostnaden, som sagt av olika anledningar har jag inte så mycket kontakt med dom, och jag tycker inte att gravkostnaden är en tillräckligt stor anledning att ta upp de heller så.

Nä nu till vardagaligare saker...äta frukost, duscha och gå ut i det märkliga vädret, just nu är det nästan nollgradigt och grått och dimmigt..trist...

C yaaa...

KOMMENTARER:

  • Nancy66 säger:
    2010-02-26 | 14:16:36
    Bloggadress: http://nancy66.zoomin.se

    Ledsamt när många nära går bort ifrån en.



    Jag tycker nog att du kan skriva som du själv tycker känns bäst. Men försår att du blir kluven.



    Jag, min pappa och mina 3 syskon som bor här har valt att turas om att ta hand om mammas grav. Jag åker upp dit rätt så ofta då jag åker förbi den varje dag från jobbet.



    Kramen och ha en fin fredag,

Kommentera inlägget här: