yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

vet knappt vad

Kategori: Allmänt

jag heter känns de som..min hjärna är inlindad i ja..jag vet inte vad..noll koll på saker..säger fel..fattar inget när nån pratar med mig..är det de som kallas stress?
jag packar o packar men de syns ju inte..blir bara mer kartonger..i söndags alltså igår hämtde vi 20 kartonger hos min arbetgivare plus att jag fick låna av stureplanstjejen med boyfriend en 10 styckna...plus att vi köpt kartonger 3 gånger tror jag..10 i varje..

Inbillar mig lr jag vet att det iaf är roligare att packa upp än att packa skiten.
Igår var vi en sväng till huset, först packade vi..förvånande? sen en sväng till tippen men så började de regna så de blev ingen mer sväng dit..ringde då till de vi köpt av o frågade om vi kunde få en lektion i hur man eldar...

Ja...om ni åker förbi Jönåker och ser ett gult tegelhus som det pyser ur skorsten på och det står och hoppar vet ni att Brandt eldar...det var en hel vetenskap...papper här o där, ventiler o pysningar o risk för kokning, fast han som bott där sa att han aldrig råkar ut för att pannan kokat..men hallå...nu är det ett gäng Brandtare som flyttar in..vad kan de ta...3 veckor innan vi råkar ut för första incidenten...och så har ju jag varit så smart o köpt en brandvarnare till Larmet...så när brandvarnaren går går även larmet till Securitas...blir nog välkända där också relativt snabbt..

Ida har åkt till Gotland på Lelle Träffen med pojkvän o hans föräldrar...tackar gud för det..hon stackarn satt på sin säng häromdan o sa med uppgiven röst..ja jag gillar inte att flytten är när jag inte är hemma så jag kan kontrollera mina saker..hon har märkt sina kartonger från vilken hylla sakerna kommer från, så de kan ställas upp på samma hylla igen..vad det är för saker..noggrant men bra...för i torsdags lr fredags skulle hon helt plötsligt ha platt tången som hon inte använt på minst ett år....men då var de ju bara o läsa på vilken kartong vi skulle öppna.

Dagen idag...den är inte bra för min kropp..men det är bara att maxa dosen med värktabletter så ska jag nog ta mig genom den..började med en P-spruta i morse. Tog min morronpromenad baklängesvägen...hemma så tog jag det lite lugnt..ringde banken bla..fick papper om överlåtelsen på mitt halva hus förra veckan...tänkte har jag blivit helt dum i huvudet..ja jag vet man kan inte bli nåt man redan är*ler* men summan var 90.000...hm de var ju inte riktigt de vi kom överrens om..vi sa splittar på taxeringsvärdet som var nästan 600.000 och så kunde man ge det som gåva, då var det 84% av tax värdet man fick ge...o summa summarum blev det i  pengar runda slängar 243.000...så var de 90 kom ifrån kunde jag inte begripa..men matte har ju aldrig varit min starka sida men hon på banken hade helt enkelt skrivit fel...

Tog mig i kragen o plockade lite här, tog bort alla sängkläder...för en vecka sen ungeför bokade jag tvätt tid...lät o kändes bra då...utnyttja tvättstugan o köra bäddmadrasser mm...har inte gjort så mycket mer än det känns de som..

Klockan 13 hade jag tid på banken för en genomgång av lånet som vi ska skriva på onsdag...ni börjar förstå varför jag är lite disträ o snurrig nu va? Innan var jag till juristen då och fick ett nytt gåvobrev med rätt summa på...banken tog nästan en timma...

Hem och åka och handla, måste ju ha lite ordentlig mat eftersom Anton ska ha matlåda när han jobbar nu. Annars känns de som matlagning inte har prio 1 just nu...men de är 2 dagar kvar o äta här...

Och här sitter jag nu...har vräkt ur ett köksskåp...packat in tallrikar o tallrikar...i tidningspapper..får vänta tills Kari kommer..han är såklart på möte på sitt jobb...hur ofta är han borta på möten liksom...för jag är totalt värdelös på att packa ner sakerna i kartonger..antingen blir de för lätt lr tungt...inget lagom inte..

Ska nog åka till Coop o köpa sån där plastbricka man har under diskmaskiner...finns till kyl och frys också..besiktningsgubben sa att har man sån o nåt händer slipper man självrisken..kan ju vara smart o lägga dit det när kyl/frys är tomma...ibland blixtrar det till..

Kommer ha internet fram till onsdag..lr i lägenheten finns de nog kvar men ingen dator..o jag vet inte när de skulle bli inkopplat i huset..har iaf beställt det vet jag..samma med tv..o larm..o sopor o vatten...mm..mm...mm..återstår o se vad man glömt sen när man väl är på plats..

C yaaa...
Kommentera inlägget här: