yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

de är inte gratis

Kategori: Allmänt

att flytta precis...kronorna rullar iväg..och vad mycket det är som ska fixas..är glad att jag köpte en anteckningsbok som bara skrivs i om husgrejjer...

men ändå måste jag ringa och dubbelkolla om jag beställde bredband lr inte..snurrig.
har ordnat med hemförsäkringen, larm, byte av operatör på hemtelen från Telia till Tele2 som hade bra mkt bättre priser, tv hänger i luften...är inte glad på canaldigital men som de ser ut är vi tvungna att ha de kvar om de inte ska kosta nästan 4 tusen...o det har jag inte nån lust med...räcker gott med de närmre 700 de kommer kosta att byta ut boxrarna..fast den första killen jag pratade med för ett tag sen sa att det gick att konvertera om boxen..men det sa den här killen att de inte gick...så min nya plan är att alltid..alltid skriva upp vad personen i fråga heter.

elavtal är fixat, sopor och vatten är anmält...adressändring..bara det var ju en halv dags jobb..flytt av morrontidningen, hyra liten lastbil till flytten, boka flytthjälp, ordna flyttstädning..
och där gick jag på en nitlott...gick på reklamen på tv om offerta.se...så jävla bra..ja eller hur..jag fick ett svar om städningen..flytten inte ett enda..så okej då han som gav en offert hade schysst pris..återkom till honom igår morse..då var han sååå upptagen..kunde jag återkomma kl 15..visst sagt och gjort...då svammlade han om vad jag hade fått för pris och han hade bara en bil..men lugn du jag ordnar de...det skiter väl jag i hur han har det...inte mina buisness precis..han lovade att höra av sig på kvällen...och har fortfarande inte ringt..så Ha...n kan se sig om i stjärnorna efter att få mina pengar...men nu fick jag tag på två tjejer genom en kompis som också är i flyttartagen (tack)

just ja..ved är beställt 8 kubik till midsomarveckan..men vi får köpa en pressening o lägga upp på marken så han kan tippa av veden där o sen en press över, vi har ju lite att stå i,  så veden kanske inte är prio 1, har en halv vedbod hos farsan med ved vi kan ta då han tog bort sin vedpanna här i början av året. Men den kanske är jättetorr som fnöske så de bara säger sviss när man lägger in den i pannan...men de vi köpt huset av skulle lämna lite ved så vi hade att börja med. Snällt..

visning söndag och måndag då...men efter de visningarna borde det tamigfan va nån intresserad...annars blir jag ett nerv vrak..efter visningarna iallafall kan man på allvar packa och då gör det inget att de står kartonger i lägenheten...vi har ju burit ner till garaget det vi redan packa och de fortsätter vi med så länge de finns plats där.

vi hittade ingen flytt hjälp till fredagen den 18..men den 17 fanns det..som tur var kunde vi komma in i huset en dag tidigare...så torsdagen går flyttlasset med alla möbler i en stor lastbil..och vi kör väl en del den dan i våran bil..men sen på fredan från kl 16 har vi hyrt en lätt lastbil i ett dygn och då hjälper Anton och några av hans kompisar till och bär..sån hjälp är guld värd. skönt att man har så stora barn med starka kompisar...Andreas krav var att få brunsås..det ska han få..men inte på fredagen då blir det den lokala pizzerian som får utfodra flyttgrabbarna..men när vi kommit på plats ska det bjudas på mat och dryck som tack för hjälpen.

har städning av lägenheten sen onsdagen veckan efter...förhoppningsvis har vi ett kontrakt skrivet då också..
för den 22 juli åker vi ju till Kreta 2 veckor..skulle vara rätt skönt om lägenheten är såld o alla papper skrivna så man kan koppla bort det under semestern och framför allt när man kommer hem att man bara har huset att tänka på.
som om det inte skulle räcka som stressmoment så är det ju nån som fyller 50 också..en liten fest är planerad och det kommer bli den 14 augusti, vi kommer hem den 5 lr 6....tur man har haft semester och vilat upp sig*ler*

nä...nu ska jag kolla i min bok vad som ska göras i morron...planering är A och O har jag märkt, och är rätt glad att jag förstått det med tanke på min läggning i vanliga fall med ordning o reda o planering...hellre två dagar för sent än i tid funkar liksom inte vid en flyttning..

C yaaa...

Kommentera inlägget här: