yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

vilse i stan

Kategori: Allmänt

blev jag tidigt i förmiddags...tog en morronprommis, hade sällskap med Ida ner till stan sen skiljdes våra vägar..ville gå så jag skulle ha solen i ansiktet, inte så kul o gå med solen i ryggen...gick hela Storgatan, Fågelbovägen och svängde in på Ringvägen, där mitt på Ringvägen såg jag en trevlig liten grusgång som gick uppåt mot ett grönområde.
Var en backe som inte var att leka med kan jag säga, lite flåsigt ett tag. Kom upp och då visste jag var jag var...men sen sket det sig...högt högt upp ovanför stan var jag...åt ena hållet såg jag Järnverket i Oxelösund, sen såg jag havet...nåja jag var ju inte på nåt vildmarksäventyr så jag behövde inte vara så rädd....men jag ringde faktiskt en vän och hon kunde lugna mig med att jag var nog ungefär där jag trodde..men aldrig förut hade mina sulor trampat där..såklart fick jag inte kameran med mig.. 
Kom hur som ner vid All Helgona kyrkan och då visste jag var jag var..gick sen Kungsgatan bortåt o sen över Viadukten o hem...

Snart kan jag inte ta mina morronpromenader i stan...blir till att utforska omgivningarna i Jönåker, men då ska jag nog ta det efter jobbet så jag inte riskerar missa bussen och bli sen..pinsamt värre isåfall...
När Ida och jag gick ner på stan var klockan kanske halv nio...då satt det två tjejer vid Viadukten..inte så konstigt, hon satt kvar när jag gick tillbaka vid tionsåret...och när jag gick till jobbet tolv...tror ni inte hon satt där strax efter fem när jag blev hämtad från jobbet...
Hon måste ha räknat trafiken lr nåt under dan...stackare och sitta i avgaserna hela dan...
Undrar om hon kände igen mig, första gången jag gick förbi var jag ju sportklädd...keps o solbrillor....andra gången mer stylad inför jobbet...hon kanske trodde de var min tvilling...

Ikväll var vi till Stigtomta och gratulerade svärmor som fyller 71 år, i morse gratulerade vi Tobbe som hade sovit över här..Han fyllde 17 så han fick uppleva Familjen Brandts skönsång på morgonen..
Nu är de snart sängen som gäller, sov skitdåligt i natt..somnade visserligen tidigt o då sov jag bra, men så vaknade jag kl 02.00....gick upp och tog en tablett, sen kom Anton hem strax efter det så då borde jag ha kunnat slappna av och somna om..men de gick bara inte...satte på tv:n och hoppades på att inte maken skulle vakna av den...lyckades väl soman vid fyrasnåret sen..för att sen vakna vid halv sju...
Så ikväll borde jag somna bra o förhoppningsvis sova hela natten..men man vet aldrig..

C yaaa...

Kommentera inlägget här: