yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

om och men

Kategori: Allmänt

ibland ruttnar man rejält när allt ska vara motigt...håller ju på med att försöka fylla i anmälan om arbetslöshet...lusläser punkt för punkt så inget ska bli fel.
intyg efter intyg ska in, har jag full förståelse för. klart man måste redovisa vad man gjort för att fåf ersättning..men när de ska ha in intyg för saker man inte gör..
tex ska ha ett intyg att jag inte är med i styrelsen i bostadsrättsföreningen, som det står i mina papper hos facket från -01...man kan undra räcker det då inte med att skicka in intyg där man är aktiv...annars kan de ju bli en lång radda med intyg om man ska sända in att man inte är med i längre.
arbetsgivarintyg från det jag är tjänstledig ifrån
arbetsintyg från företag...hm ja det är där de hakar upp sig...jag står då som styrelseledamot i farsans firma, väldigt passiv ledamot måste jag säga..är på LRF en gång om året och skriver på årsredovisningen typ, så är jag firmatecknare och har aktier...fick liksom detta efter mamma då de inte var gifta...

så nu om jag lämnar in alla intyg och papper de vill ha kommer de att skickas till en jurist i Stockholm..och eventuellt kan de begära in deklarationer för ett par år bakåt i tiden...det kan de gärna få göra, men till vilken nytta..om det nu skulle vara så att jag vi säger år 07 hade nån slags inkomst från styrelseuppdrag lr nåt...vad ska jag göra åt det nu?

ringde personalansvariga på tjänstledighetsstället, men hon var så klart sjukanmäld idag...min önskan o tanke är ju att jag kommer tillbaka till tjänstledighetsstället snabbt så jag kan strunta i A-kassan..får ju lön från stället jag arbetade på nu den 25 november så det är inte förräns fram emot december det kniper o fattas en halv ersättning isåfall..

sen vet jag ju inte hur de skulle gå o få stämpla halvtid o va sjukskriven halvtid samtidigt som jag är tjänstledig...men enlgit AF skulle de inte vara något problem...men det litar jag inte på för 5 öre inte...

C yaaa....

KOMMENTARER:

  • sussi säger:
    2010-11-20 | 22:12:05
    Bloggadress: http://fritidsforskare.wordpress.com

    Vilken soppa med alla pappper hit och dit. Får magont bara av att läsa. Men är ju själv där snart :(

Kommentera inlägget här: