yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

one more day to go

Kategori: Allmänt

kör lite engelskt tema i rubrikerna.
Dagen idag då..planen var: åka in tidigt till stan, rensa dubbelgarderober i lilla hallen och överskåpen...

hur blev det då? Jo tidigt in till stan blev det...men inte åkte jag till lägenheten inte...nejdå för då fick jag för mig att jag måste köpa sopsäckar o affärerna öppnar inte förräns 10...så jag ringde en vän och bjöd in mig på kaffe på morgonkvisten...väl där slog det mig..lr de var hon som sa att tex Coop o svenssons öppnar 07...jaja..
Åkte till Coop efter att ha fikat och pratat bort en stund..är så typiskt mig att när jag har mycket att göra kan jag hitta på saker och göra allt förutom det jag ska/måste..
Väl i lägenheten hade jag typ en telefonkonferens med en annan vän...min fika/promenadvän på distans..så funkar inte mitt headset som det ska så jag fick inte mycket gjort under säkert en timmas tid...

KL 13.15 hade jag tid på Vårdcentralen för ett avstämningsmöte...kl 12.15 kom jag på att jag ringer hem och hör hur det går för maken med sina magförberedelser....då hade han bara druckit vatten...sa då men skicka iväg Anton då till Handlarn o köp typ saftsoppa då...för Anton var hemma för han var såååå trött i morse så han kunde inte ens hålla ögonen öppna...inte en anledning att va hemma tycker jag..men vad kan jag göra mer än att visa mitt missnöje och låta honom veta det...tjuriga mamman..nej då var Anton och FISKADE...det var inte för trött för uppenbarligen...så den snälla makan åkte då hem med saftsoppa till maken...drog i mig en kopp kaffe på stående fot...tillbaka till stan och in på Vårdcentralen. Var där kl 13 så det var med god marginal..

Mötet gick bra, kan inte skriva mer om det. Återkommer om det efter måndagen...När jag satt på parkeringen och funderade på vad 17 det var jag skulle göra efter...så fick jag som tur var sms av Ida...ah just det var det jag skulle göra...plus hämta en skohylla hos ovannämnda vän som bjöd på kaffe i morse..hon är i samma sits som vi att ett hem ska vara tömt på typ torsdagkväll...Så Ida och jag åkte och hämtade skohyllan, pratade bort en stund..mycket prat idag...sen åkte vi till lägenheten..nehej de gjorde vi inte alls det...däremellan var jag ju in med ett kuvert till LRF..sen lägenheten..Ida och jag åkte en vända till tippen och slängde skräp och gamla sängkläder i UFF containern.

Efter det fick det bli Mc Donalds för jag ville inte fresta med mat här hemma när maken står på flytande kost...sen en sväng till lägenheten igen och packa in lite innebandyklubbor och diverse junk...
Hemma ca en timma sen övningskörde jag med Ida, gick hur bra som helst idag..övningskörde en sväng med Anton också..lr egentligen var det mer att han skulle utfodras med pizza...

Men nu känner jag mig lugn, har en bra överblick på vad som ska göras. Nu är i princip lägenheten tom..i princip alltså om jag liksom säger i princip alltså...en datafotölj, en pinnstol, en lång hylla 1,80 cm, tvättmaskin, takfläkt ( som är lite komplicerad ) och säkert lite mer....ja och så ett fullt förråd...vi har ju faktiskt lyckats tömma förråden, bara det att vi har lyckats med konstycket att fylla upp ett förråd. Det är saker som ska sparas och köras ut hit..men i söndags var de ju blött ute så vi ville inte ställa saker i kärran..så i morogn från kl 11 har vi hyrt en täckt kärra i ett dygn för säkerhetsskull...

Så i morgon blir det en tidig morgon till stan, ska först hämta farsans bil och sen ställa ner våran bil på Däckverkstaden för byte till dubbdäck..sen makens röntgen kl 08.50...sen behöver han nog nåt i magen, typ korv och mos...och som sagt hämta kärra kl 11 och packa på den...och tömma det sista från lägenheten, sen tänkte jag anlita Anton för lite grovarbete med förråden och sånt tyngre..
Måste städa av i lägenheten, vi hade ju flyttstädning men det var ju i juni och vi har ju varit inne flera gånger och som sagt eftersom vi inte hade tömt alla skåp så kunde de ju inte städa dessa då...ska frosta av kyl och frys och torka ur de..dammsuga och svabba golven så det känns fräscht tills torsdagkväll när köparen får tillträde.

Jobba torsdag 10-14, eventuellt göra sista finliret med städning då...sen kl 19 är det dags att lämna ifrån sig nycklarna...och kl 10 på fredagsmorgonen ska vi skriva de sista papprena hos mäklaren...sen är det över..har bytt pass med Sara på jobbet så jag kör 14-18 istället på fredag...jobba lördag 10-14 sen ska vi ut och käka med jobbet lördag kväll...men sen ska det förhoppningsvis vara lite lugnare framöver!

Ska bli en tidig kväll för mig känner jag...kroppen protesterar det allra vildaste..men jag kan ju inte lyssna, utan det är maxdos av värktabletter som gäller och försöka blunda för hur det ser ut här hemma..det får bli en senare åtgärd..som sagt tid har vi för det för här ska vi väl bli kvar i 20 år iallafall...nä skämt å sido..men vi måste ta tag i alla kartonger o saker vi kört från stan och hit nu..
När allt har lugnat ner sig ska jag ta tag i mitt Loppisprojekt på riktigt...vet att den 26 november är det Loppis på Träffen, det är väl rimligt att tro att man kan fixa iordning sakerna tills dess, även för Familjen Dysfunktionell....

C yaaa...
Kommentera inlägget här: