yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Funderingar om Valet!

Kategori: Allmänt

ja så har det varit val, ungefär lika många är nöjda som missnöjda. Det är ju så vårat samhälle fungerar..MEN..gu nåde den som sticker ut..jag sympatiserar inte alls med SD, men likväl måste jag få yttra mig..och det är just det jag menar..yttra sig..vi har i Sverige yttrandefrihet..visst..så länge man säger och tycker som majoriteten.
Annars blir man tystad.

Jag har alltid vurmat för den lilla grupp (oavsett vad det gäller) som vågar stå utanför och inte tycka och tänka som alla andra. Punkare, Emos, skinhead, miljöpartister mm mm..hur utanför var inte de i början?

Nu florerar det på Facebook att röstade du på SD ta då bort mig från vänlistan..är inte det hyckleri...det gick jävligt bra att vara vänner innan man fick reda på vad man röstat på?
Jag kan kanske tycka lika illa om Kristdemokraterna som någon annan tycker om SverigeDemokraterna..men för den skull slutar jag inte respektera den personen.
Alla har rätt att tycka och tänka. Istället för att då racka ner på ett visst parti kan man kanske lägga energi på det parti man själv sympatiserar med och på så sätt förändra.

Jag är inte alls politiskt engagerad och förstår inte allt med valet, men det jag funderar över är att det pratas om Omval! Varför? Vi har alla röstat...och passar inte resultaet kan man väl inte göra om det...jag skulle iallafall rösta likadant igen. Förstår inte syftet med ett omval.

C yaaa...

10.50

Hejja Gudrun Schyman...hon pratar just nu om diskriminering...på ett tjusigt sätt som hon säger..
Vi lever i en demokrati, allas rätt att tycka i samhället.

C yaaa..


KOMMENTARER:

  • Camilla säger:
    2010-09-21 | 14:23:17

    Håller helt med dig Cattis jävla hyckleri,det är vad det är,,demokrati är vi så stolta över eller hur! vart har den tagit vägen nu??

  • sussi säger:
    2010-09-23 | 21:41:45
    Bloggadress: http://fritidsforskare.wordpress.com

    Pratet om omvalet har de inte att göra med de där rösterna som vart felräknade som nu ligger hos förvaltningsrätten?



    Jag skratta så jag gråter. Förr när någon vann var de på löpsedeln om vinnande valet..Har knappt löst om alllians eller annat bara SD vart man än vänder sig.. ;)

Kommentera inlägget här: