yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Mer försäkrings elände

Kategori: Allmänt

jag vill på intet sätt uppfattas som en gnällkärring som klagar på allt o alltid tycker att alla andra har fel och jag står med sanningen..men läser man mina senaste bloggar är det nog lätt att man tycker så om mig.
Tänker på Transportstyrelse bloggen o Idas försäkringsblogg...
Tänker då spä på med en egen föräskringsblogg som kommer handla om samma bolag..Folksam...
Har legat lite lågt ett par dagar då det blev lite väl många intryck att ta in. Samma dag som jag ringde runt om Idas försäkring kom det ett brev på posten, en tjock lunta från Folksam till mig.
Jag hade i tankarna när jag ringde runt att ska jag inte när jag ändå är i farten ringa o höra om mitt ärende...

Jag kan ta ett negativt besked OM det är taget efter rätta uppgifter..men min lunta är så full av sakfel så jag vet inte i vilken ända jag ska börja.
Tex står det att ersättning utbetalts from krockdagen o fram till sista juni 2010....Först året jag var sjukskriven fick jag AGS utbetalt från Facket, när det tog slut fick jag inkomstbortfallsersättning från Folksam i ca 1 år...tills en handläggare ringde o sa att det skulle stoppas...tänkte i mitt stilla sinne blir jag återbetalningskyldig då? För jag fick 1400 har jag för mig i månaden..och ca 1 år...men då sa handläggaren vi får typ skylla oss själva för de hade från börja sett mig fall som glasklart o börjat betala ut pengar...tack för det iallafall...
Mig veterligen har inga pengar ramlat in på mitt konto så var de tagit vägen om de betalat ur fram tills i sommar vill jag gärna veta..

Nästa stora sakfel är att det står att jag i många år haft problem och värk med nacke,axlar o rygg...fel fel fel....
Det borde väl räcka med att läsa mina journaler..finns inte ett endaste journalutrdag där jag sökt för något av dessa problem....det de kommer ifrån är en totalsågning och feltolkning...
Jag var på en hälsoundersökning lr vad man ska kalla det genom mitt förra jobb, de ville kolla statusen på personalen. Så vi fick gå till en sjuksköterksa o prata...DÅ sa jag..jag har ALDRIG haft problem med nacke, axlar lr rygg trots att jag alltid jobbat i kök...för att jag alltid tränat..MEN om jag inte tränar kan jag få lite känningar så jag förstår ju att träningen gör nytta...
Det var vad jag sa...men då har inte det skrivits in rätt i journalen så när Folksam läst det har de såklart tolkat det som det står...MEN jag kan ju då tycka hur i hela fridens namn kan jag ha jobbat hela tiden då? Aldrig varit sjukskriven...jo en lite längre period då jag fick en inflammation i höften..men det kan ju inte räknas som nackproblem?

Tredje stora saken är att de anser att jag inte tog kontakt med sjukvården förräns efter 12 dagar..påsättochvis rätt...för jag kom ju med ambulans till Ljungby lasarett och blev vid utskrivningen därifrån sjukskriven i 3 veckor..det fanns liksom ingen anledning att ringa förräns sjukskrivningen höll på att gå ut. Skulle jag ha ringt på måndagen till min vårdcentral o sagt jag har ont..har du gjort nåt särkskilt? jo jag frontalkrockade i fredags...
De tolkar alltså att jag inte hade ont innan den tolvte dagen..man blir bara så trött...jag har knappt nåt minne av de två första veckorna efter olyckan..jag låg antingen i sängen lr soffan. vi fick hjälp med matlagning o handling av våra förälrar, svärmor kom o diskade mm...vet inte hur vi skulle klarat av det annars...

Jag ska ringa facket på måndag lr Folksam...så typiskt att man har samma bolag på hemförsäkringen där vi hoppas jag har rättshjälp...som bilförsäkringen var..för jag tänker inte ge mig utan strid det är en sak som är säker..

C yaaa...

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: