yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

i morgon

Kategori: Allmänt

ja då är det våran bröllopsdag och förlovningsdag..1987 (24 år sedan) förlovade vi oss och 2005 gifte vi oss.
17 april båda åren..lättare att hålla reda på ett datum..
tänk om vi hade gift oss isätllet för förlovat oss, så skulle vi ha firat typ silverbröllop nästa år...
det låter som man skulle vara jättegammal, för det är vi ju inte? eller?

annars då?

jo allt väl..förutom att ida höll på att skrämma slag på oss i morse med svimningsanfall..hon svimmade ju för några år sen och det sitter kvar i skallen för det var så himla otäckt..
i morse lyckades hon avvärja svimningen...men det var bra nära...3 gånger...
så hon fick ringa och sjukanmäla sig, för hon skulle ha jobbat idag, men är nog inte lämpligt att gå till ett äldreboende och anstränga sig när man inte ens tar sig ur sängen och håller på att svimma flera gånger när man duschar..
stackars...men nu är hon bättre..hon får gå till NUM o kolla blodtrycket lr nåt? blodvärdet också kanske?

till något mera roligt då..

igår hade jag en supereffektiv och trevlig dag..hade jag inte varit på bra humör hade samma dag varit katastrofalt stressig....
jobbade mina timmar som vanligt, åkte in till stan efter jobbet, fyndade på indiska, köpte ett par tights jag tittat o suktat efter länge..en lång beige slängcardigan, (gillar såna) en kort typ urtvättad grå sweatshirtscardigan med lite ruggiga sömmar..ni fattar va? och en vanlig lite längre svart långarmad top...allt detta till en summa av 328 kronor...halva reapriset...då är de kul att handla tycker jag..

sen gick jag till torget och köpte tulpaner, mötte mammas faster...skulle kunna skriva morfars syster..inga heter hon..stod o pratade med henne i solen på torget ett bra tag, sen åkte jag ut till gumsbacken, ville ha tag på nåt korgaktigt o ställa påskliljor i till mammas grav, tänkte det ska ju planteras snart så en korg att bara ställa blir bra..hittade både korg o påskliljor på blomsterlandet, plus en ampel med samma gul/lila penseér som jag har planterat i trälådan..åkte till kyrkogården...där nånstans hade jag plockat upp ida som hade lite tid över...

 tog mig sen till stigtomta till goaste vännen http://annesvitaveranda.blogg.se/ för att överlämna tulpaner som en liten gest att jag tänker på henne och att hon är saknad på jobbet, fast vill ju absolut inte ha henne där när hon inte är pigger*ler*

fick mig en sightseeing i deras lovely house...så otroligt fint de har gjort, blir mäkta imponerad över vad de har gjort på relativt kort tid...jämför med våran dysfunktionella familj  inser att vi aldrig kommer att få till det som de har fått....och de har haft megaotur med sitt hus, vattenläckor som har avlöst varandra och en trilskandes bergvärmepump som gjort att de fått astromiska elräkningar i vinter...
om jag var barn skulle jag vilja ha henne som mamma, vore jag man skulle jag vilja ha henne som fru, skulle jag vara lesbisk, ja ni fattar va...då skulle hon passa!
men nu får jag nöja mig att ha henne som vän....men vilket nöje det är...är så tacksam och glad att jag har den äran! kram på Dig.

gillar verkligen kravlös vänskap, inga måsten, inget dåligt samvete om man säger nej eller inte hörs på ett tag..man vet att den andra finns där..sen att man kan hjälpa varandra både fysiskt och psykiskt, det gillas...slängde ur mig när jag var hos dom igår att vad pantad man är i huvudet vad det gäller priser på saker till hus, har trott att hängrännor nog är jättedyra...för de vi har är i nåt plåt slag men målade...o det har flagnat o ser för grönjävligt ut....tänkte det är nog för att det är så dyrt att köpa nya de har gjort så...men så när ida och jag var på en handelsträdgård häromdan såg jag en skylt...4 meter hängränna 240 kronor...vad billigt...fortsatte läsa...betala varannan meter...120 kronor...etthundratjogo kronor...då lönar det sig ju inte att måla de gamla..
sa det då igår, och dryftade problemet att hur får man hem 4 meter hängränna liksom....o sätta upp den...
när jag hade varit hemma ett tag fick jag ett sms...det stod...vi hjälper er...peppe kör hem rännorna och montera de åt er...det är så mycket värt att det går inte att beskriva...är säkert en enkel sak för honom som jobbar med ventilation..men för oss amatörer och lite handikappade är det ett jätteprojekt...
så tack snälla för det erbjudandet!! vi tackar inte nej:)

här hemma har karlarna i familjen haft garagedagar...det har meckats bil och motorcyklar..riktigt kul och se hur de arbetar ihop, och vad skönt för dom att bara kunna öppna garageporten och bara göra nåt...ångrar inte en sekund att vi flyttat.

hade ju en tanke om att hyra kärra i helgen, kom sen på att vi får ju låna på jobbet, ska kolla på måndag när de är lediga. finns en vanlig och så en täckt. får bli den täckta, kan ju inte köra ris på en vanlig, får ta med piasavakvasten o borsta ur kärran innan man lämnar tillbaks den..men kanonbra att man får låna, annars kostar de ju nån hundring på macken...

ska åka in till stan skapligt tidigt i morron och köpa altantvätt, får se om de finns nåt till utemöblerna också, kari blåste av en stol med högtryckstvätten och den blev jättefin, men det tog lite tid o onödigt mycket vatten(snåljåpen i mig kom fram, lr ekonomen) så om man sprayar på nåt innan o sen kör med högtrycken..nåt miljövänligt då såklart..såpa kanske..får botansiera i affären för de finns säkerligen hur mycket produkter som helst..

har slängt på en stifadogryta idag också...blir bröllopsdagsmiddagen det...smidigt o ha maten klar o bara koka potatisen..
nu börjar jag bli trötter, men såg att det är fullmåne...likamed sömnproblem..ska kanske hämta hem son i natt, fast det känns som det lutar åt att jag inte behöver det, han skulle göra denise nyktert sällskap så han kanske sover där..hoppas det..

ja ni vänner och bekanta..ni får ta hand om er efter bästa förmåga, man lever bara en gång!

c yaaa...

KOMMENTARER:

  • Anne säger:
    2011-04-16 | 23:01:17
    Bloggadress: http://annesvitaveranda.blogg.se/

    Underbara du! Tack för blommor, besök och all uppmuntran du ger mig. Och tack igen för dina fina ord om mig (och oss..)i ditt inlägg. Vänner som dig är svåra att finna! Jag finns här, alltid! Kram!!!

Kommentera inlägget här: