yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

ja de är väl tur

Kategori: Allmänt

att man  har semester så man  hinner med? lr nåt...
jo lite nytta har de allt blivit..lastat in ved..o lastat in ved..tyckte vi lastat in jättemycket, 3 rader från golv till tak i boden..så ringde farsan igår o var på väg hemifrån oss (ida o jag befann oss på annan plats) så sa han de är ju mycket ved kvar...tack för de glädjedödarna liksom*ler*

vi tog de nog lite för lugnt från vi kom hem från kreta...på torsdagen där så åkte jag in till stan för att fika med en god vän..hann väl sitta där lagom så min cappucino var så där lagom skön o go o dricka....så ringer min mobil..anton från sitt jobb...han typ kvider  i luren kom fan o hämta mig jag har så jävla ont i pungen...hm..jaha...bara att resa sig då...när jag kom till hans jobb hade han redan ringt sjukvårdsupplysningen och de sa åk in till akuten..

vi åkte till akuten..han kom in direkt, o det förstår jag för han hade så ont att han var kritvit i ansiktet o nästintill svimmade av smärtan..så kome n ung pojkspoling till läkare skämtåsido...men han var kanonbra..undersökte honom snabbt o tillkallade en annan läkare för rådfrågning o hon sa vi måste operera på en gång...

så direkt han var undersökt fick han nål i armen och morfin..sen dröjde det en stund innnan de kom och hämtade honom till operationen, narkosläkaren stod o väntade på en komplicerad förlossning som eventuellt skulle bli kejsarsnitt...men kl 22 kom de o körde upp han till operation, så då åkte jag hem..

först hade de trott att de var nåt som trasslat sig o strypt blodtillförseln...men det var en inflammation och ett hematom (blödning) så han fick stark antibiotika 14 dagar och smärtstillande tabletter.

när jag åkte fick jag information av en sköterska att jag kunde ringa vid 01 till IVA och höra hur op gått o sen vid 06 kunde jag ringa KVA, men det behövde jag aldrig för anton ringde själv 23.10, hann tänka att vad sjutton då blev de ingen operation då, men han hade fått ryggmärgsbedövning, så sa han kan du hämta mig senare? för så fort jag får känseln tillbaka i benen kan jag åka hem..

tänkte i mitt stilla sinne ja de får vi nog se hur de blir med det....o mycket riktigt...kl 03 ringde han igen o sa jag kommer nog inte hem....för då när bedövningen släppte hade han skitont så de hade hållt på i  1,5 timma med olika smärtlindringar...så fredag tidig kväll blev han utskriven..för att åka tillbaka ttill akuten om de nu var  senare på fredan lr lördan kommeer inte ihåg...för han fick feber..men de kollade såret o de såg okej ut så de var bara att avvakta.

han blev sjukskriven till den 26 augusti, tur det för han skulle inte kunnat arbeta, nu först en vecka efteråt är han lite rörlig o har inte så förskräckligt ont längre och svullnaden har gått ner så han kan gå lite mer normalt.

här börjar allvaret på måndag, har lite jobbångest, lr egentligen inte jobbångest utan mer ångest att inte mer har blivit gjort på hemmaplan..men å andra sidan man kan behöva vara ledig och inte göra just nåt också när man  har semester!

C yaaa...

KOMMENTARER:

  • Anne säger:
    2011-08-19 | 12:24:59
    Bloggadress: http://annesvitaveranda.blogg.se/

    Ja det är alltid nåt... Jobbångest här med inför att börja jobba. Är inte ett dugg sugen på att åka dit, men man måste ju... Hade åxå velat vara mer "effektiv" på semestern, men nu är det som det är och man får göra dom sakerna som man hade velat hinna med, under hösten istället... Kram!

Kommentera inlägget här: