yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

en vecka kvar

Kategori: Allmänt

ja som vanligt då när man planerar nåt...ska uppenbarligen inte planera...
planen var på makens initiativ att åka o köpa julklappar idag, so far so good...
var uppe vid sjusnåret bara för att kolla av att dotter var vaken o på G för sitt 12 timmars pass idag..hade jordens skallebank då...tog piller o tillbaka i sängen, utan att ens dricka kaffe..då vet man att de är illa när man inte är kaffesugen ens..
en stund senare sms från son: vaken? han har kört ett pass från 15.30 igår till cirkus 09.00 nu i morse....han behövde då hemkörning...men som skallen var så lejde jag ut körningen till maken...

sen tänkte jag nu ligger jag kvar i sängen o sover tills jag vaknar helt enkelt, bryr mig inte om vad klockan kan vara...vaknade sen 12.10 ganska pigg, lite skallebank kvar men inte som tidigare, den här kan man uthärda...slänge mina lurviga över sängkanten o tänkte japp då är vi på G då för avfärd snart....
icke...någon ligger i soffan o sover...jag slamrar i kök o sätter på kaffe, radion på....tänker den aktiviten får väl någon att piggna till o bli på alert..men nej då...
nu är klockan snart två så nu är de ingen idé att bege sig nånstans..kul i jul liksom...
så trött på den här eviga passiviteten...absolut inget händer spontant...inget planerat heller för den delen...


c yaaa...

Kommentera inlägget här: