yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Denna dag

Kategori: Allmänt

måndag, veckans första dag...för MIG startade den bra...jag tog Seaten eftersom Fiaten är ur funktion..får nog lämna in den på verkstad så de får laga..maken har fyllt på med varmvatten o glykol men den kokar iallfall o är svårstartad..grr..just nu när vi så väl behöver 2 bilar, hur typiskt är inte det då?
Så maken får låna sons 740, jag kan inte köra den då de är så svårt att få i 1:an o 2:an ju...jag åkte hemifrån 07.20..

Jobbade mina timmar...packade svivel grejjer..vet inte vad det är...en jordkabel, en skruv o så andra skruvgrejjer med nån plast mojäng på...de ska i en påse...sen ska påsen svetsas ihop och läggas i en kartong..ni märker att jag vet vad jag gör va? Men det fungerar med min kropp och det är inget ackord eller så...ganksa lugnt missförstå mig rätt...har fått en walkman så jag lyssnar på morronpasset fram till klockan 10, man märker vilka som lyssnar på samma program då man ser hur det drar i folks mungipor..

Har iallafall hämtat en svart liten bok som jag antecknar i...det ska ju avrapporteras i dator o följesedlar skrivas ut, etiketter ska göras mm....det är inte helt enkelt.

Ringde hem när jag slutade för att kolla läget...då hade inte maken kommit iväg till jobbet idag...son o make kom 5 km sen la Volvon av....så de GICK hem...vete 17 om jag hade gjort, jag hade ringt varenda en jag har i telefonboken i mobilen och försökt få nån och skjutsa mig..
Sonen hade tagit 09.23 bussen till stan, för att sen i stan kliva på fel buss, Klant Brandt var de ju vi kallas ibland inte utan anledning inte....bussen han klivit på gick inte ut till Skavsta utan bara till lasarettett så han fick vänta ytterligare 40 minuter. Han kom till skolan 11.20 idag..mindre bra start på veckan för han..

När jag kom hem fikade vi och jag ringde farsan och hörde om han kunde bogsera hem Volvon o de skulle han göra. Vi åkte till stan och handlade och på hemvägen stannade vi till vid Volvon o maken startade den...o vips så åkte han iväg...så de var bara att flytta över till förarsätet och följa efter...bilen gick precis ända hem, han backade in på gården och skulle köra fram en aning då la den av igen..de som vet nåt tror de är luftmassemätaren lr lambdasonden...
Men i morgon får maken skjutsa mig till jobbet o sen åka till sitt job, jag får nog ta bussen hem..får hoppas vi får igång på Fiaten snart.


C yaaa...

Kommentera inlägget här: