yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

en liten

Kategori: Allmänt

inte ofta det uppdateras här inte..men det är sommartider och iom flytten förra sommaren, som för övrigt förutom mina barn nog är det bästa vi gjort!!! så är jag inte mycket inomhus..inte för att jag gör så mycket ute egentligen, utan bara mer är...

en vecka kvar att jobba sen är det semester i hela 3 veckor, första veckan åker maken och jag till kreta, själva denna gång, förra året var vi ett stooort sällskap, svärföräldrar, ida o tobbe, anton o kusin tony o så vi såklart...
ska bli skönt att slappna av o verkligen känna att man har semester..

anton o ida håller ställningarna här hemma då de jobbar o sliter i sitt anletes svett..
är mäkta imponerad av deras arbetsinsatser, ida som jobbar på ett demensboende, som verkligen kräver engagemang, men hon tycker det är så roligt.
nu i augusti ska hon bli inskolad på det vanliga äldreboendet så då finns det ju möjlighet för mer arbete, fast å andra sidan hon har inte gått en enda dag utan jobb sen skolan slutade, första veckan hade hon sagt till om att hon inte kunde jobba, men sen dess har hon gått på semestervikariat, rätt skönt o ha fasta tider så hon kan planera sina dagar.

idag var hon in till körskolan och satt först och gjorde teori och sen hade hon körlektion, så fick hon boka tid för halkan, 9 september..så förhoppnigsvis snart efter det är det uppkörning då..

anton han har fått mer tider på gruppboendet, han har fram till september nu, och om allt går som planerat har han snart fast tjänst där, chefen hade pratat med han igår igår och hon sa att om han pluggar 5 poäng på komvux en kurs om autism så är det grönt ljus för fast tjänst.
en av de andra vikarierna har brytit foten så de har fått delat upp hennes tider på de övriga..han skulle ha varit ledig torsdag o fredag nu o så jobbar han lör och söndag, 08.45-21.15, men torsdagen blev inte ledig...men då blir det nåt som heter kvalificerad övertid som ger 280% av lönen..det blir grymma pengar det..
en dag nästa vecka har han ett dygnspass, då börjar han 08.45 och går inte av förräns 08.30 dan efter..
han har rätt bra arbetstider då han börjar 15.30 så fast han jobbar mycket och extra så hinner han sova iallafall, hade varit värre om han skulle upp kl 5 lr 6 på morgonen..

nu tänker jag skryta ordentligt, men jag är så jävla stolt över dom..de presterar så himla bra när de jobbar och får komplimanger av både personal och boende, en dement tant hade kommit in till en sköterska o bett om ursäkt men hon var bara tvungen att säga att den nya lilla tjejen har en så ljus o fin röst så det låter som pärlor när hon pratar...

och ett par föräldrar till en kille på gruppboendet hade ringt dit i söndags o sagt att de sett vikarierna ute med killarna och ville säga hur mycket de uppskattade deras initiativförmåga att göra saker med dom..för de hade sett när de var ute.
de cyklade till söra, anton hade sin boende på en typ tandemcyke,l fast man sitter bredvid varandra och så hade de fika med sig, så hade de gått en motionsslinga där ute också..så den dan var anton helt slut när han kom hem, för hans kille hjälper inte till o trampar heller..bra träning..

en annan gång åkte de ut till skavsta o bara stod o kollade på flygplanen..väldigt uppskattat det med då antons "kille" är totalt fascinerad av maskiner o flygplan..så anton o han ska åka ut till lundaskog en kväll o fika, för den här killen har farsan också träffat genom åren när han jobbat...han hade blivit överlycklig när han fick veta att lasse var antons morfar, vilkken tur jag har säger han ofta.. en kväll när anton hade lagt honom ville han ha en gonattkram o så sa han, jag tycker om dig, hoppas du kommer jobba mer med mig...det tyckte jag var riktigt rart.

hm, fick göra ett avbrott i skrivandet o kom alldeles av mig....men jag fick till några rader iallfall..
nu ska jag gå ut o vattna mina blommor, för trots att det har regnat så måste en del vattnas för d eär så himla täta så de kommer inte åt nåt regn på dom...

c yaaa...




Kommentera inlägget här: