yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

lyxhelg

Kategori: Allmänt

ordentligt är det, gårdagen började som en vanlig olyxig fredag, efter jobbet så for vi till hufvudstaden, Heron närmare bestämt. Vi börjde med att äta buffé från thom yum lr vad restaurangen heter...buffé för 79 kronor..det äter man lätt för.
sen lallade vi runt lite och kollade på allt möjligt..var rätt nära att köpa en liten söt dator, men nånstans så ringde vännen saras ord i huvudet, så innan jag förhastade mig så ska jag ha en noga överläggning med henne...

sen blev det bio, hurmånga lingon finns det i världen..helt klart sevärd film, men inte så rolig som jag hade förväntat mig. nu "spelade" skådespelarna...de var mycket mer avslappnade och roliga i glada hudik..men men...ett avbrott i vardagen..bara maken och jag..

resan upp till sthlm tog sin lilla tid då det var fullständigt snökaos, men vi hade inte bråttom så vi körde lugnt..och de gjorde nog en lätt lastbil också visserligen..men helt plötsligt så såg jag hur den liksom körde mot mitträcket, jag hann tänka att de är nog en polispikét bil som ska över...men de var de ju inte...utan han hade nog fått sladd o kört in i högra räcket o fått en touch och sladdade över till andra vägbanan...hann se att bilarna bakom hade långt avstånd fram till honom så de hann bromsa och en långtradare ställde sig strategiskt i vänster filen så inga skulle kunna köra på honom..

så dagen idag då...sovmorron lite lagom..sen in till stan och gå på bomässa, den var inte mycket och hänga i gran tyckte jag...kostade 80 kr i inträde så det var inte så saftigt. syftet med att gå på mässan var att kolla fönster och värmeanläggningar..så nu är 2 fönsterbesök inplanerade, ett har vi bokat sen tidigare. har tänkt att ta in offerter från 3 olika och jämföra.
sen ska vi boka ett möte om värmeanläggning...

enda inköpen var en påse med sättlök, rödlök, har läst att de är bättre med sättlök än frön..sen köpte jag en keps till min pappa, en svart med lila broderad text, Lasse Karlsson Entreprenad AB. han kör ju lastmaskin som han lackat vit och har lila text så de kna ju vara matchande. 
kepsen kostade bara 150 kr med brodyren. ska hämta den i morron...OCH min bil...lämnade den på jobbet i fredags, duschade på jobbet o så hämtade maken mig, lite onödigt att annars ha åkt 2 mil hem o duscha o sen åka..tanken var först att hämta min bil på fredagskvällen men med tanke på vädret så fick den stå..o så skulle vi ha tagit den idag...men de glömde vi...får hoppas vi kommer ihåg det tills i morron annars blire svårt att ta sig till jobbet på måndag*ler*

sen som grädden på moset ska vi på jerry williams nästa helg..såg ett meddelande på fejjan om att biljetter såldes...snabbt som attan bjöd jag en tusing för båda..dyrt ändå..men man lever bara en gång...
det blev jag varse om igår rejält, riktigt omskakande och otäckt. J en som jag umgick med när anton var liten och som jag fortsatte träffa fast barnen inte lekte, vi bodde på samma gata rätt länge också...men igår fick jag höra att hon ligger på akademiska sjukhuset svårt svårt sjuk..lr sjuk vet jag inte om man kan säga, hon har fått en stroke..40 år..hälsan själv..nu får man hoppas o be till de makter man tror på att det kan hjälpa henne att hon har en bra grundfysik..så himla otäckt..hennes make hörde en duns i sovrummet och trodde hon drömde så han skrattade och undrade vad hon gjorde? direkt insåg han att de inte var nåt som stämde så han ringde 112 o på den vägen är det...hon har en son som är lika gammal som min son, alltså 21 i år, han har precis kommit hem från en lång asien resa för dryga 2 veckor sen.. och när han kom hem åkte hela familjen till fjällen som de kom hem från veckan som var....sen har hon 2 yngre barn med sin nuvarande make o de är inte så gamla alls, kanske 4 o 6 lr nåt sånt...

som sagt man lever bara en gång så...


c yaaa...
Kommentera inlägget här: