yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

smått o gott

Kategori: Allmänt

nytt på brandt fronten då...om jag ska ta gnället först då....mina löner...sen jag började jobba har det blivit fel på varenda lön...5 i rad..det är inte okej...
varje gång de försöker rätta till blir det 7 resor värre..senaste lönespecen hade jag en bruttolön på 62.000, skatt 9000...
bruttolönen är åt helvete för hög..o den här månaden hade de betalat ut 8 semesterdagar...o dragit hel sjuklön...
om det inte löser sig i veckan som kommer ska jag be högsta chefen om hjälp, han hade sagt på sim mötet i veckan att om vi är de minsta missnöjda med nåt vad de än må vara så ring mig, även om jag har semester så kan jag kanske dra i nåra trådar...rätt okej att högsta chefen säger så tycker jag.

positiva saker då...
vi fick glass buffé på jobbet i torsdags..för att vi hade jobbat så bra o fått iväg en stor order, vi var mågna som stod o satte dit brandetiketter på en branddosa...5 pallar..sånt tycker jag är trevligt..visad uppskattning!

ida fick sitt semesterschema i veckan, juni juli och augusti, på demensboendet här i jönåker..

igår fredag hade jag min ubersociala dag...först kom bästaste sara o robert och lånade lite saker..de kom hem från rom i torsdags så jag hade lite abstinens efter dom..

sen kom tjejligan hit på grillkväll, det regnade och haglade och åskade hela fredagen...tänkte i mitt stilla sinne hur ska de gå med grillningen...men det klarnade upp..så skönt..
de kom vid halv sju, och jag blev så glad o rörd, jag fick en jättefin presentpåse...vill nästan inte öppna den så fin är den...med polkagris skorpor, kränkuthé, praliner och nån sticka med choklassmak....och vet ni? snörena var i 3 olika lila färger...så rart att be om lila snören när de vet att det är min favoritfärg..

vi år och drack o skrattade hela kvällen, så jävla roligt...vi är ett gäng på 5 som har gått i samma klass från lågstadiet, skitkul att ha kontakt fortfarande. vi har kommit ifårn varandra ett par gånger under åren lopp, men de tär ju oundvikligt, man bildar familj och flyttar på sig...en i gänget tex flyttade till usa och gifte sig där..men är nu tillbaka i svedala sen många år..

när vi satt i köket sa maria en gång man måste sitta här så man ser ut för man blir så nyfiken när det åker förbi bilar, så sa hon...hm..va gör dom då..det stod en blå skåpbil utnaför grinden vid takpannan...cruisar dom sa hon...inte mer med det..

i dagens upplaga av tidnigen på nätet står att läsa:http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.1066243
så jävla fräckt...inte tänkte man väl att skåpbilen som stannade här utanför skulle svänga in och stjäla...ska man tro att varenda bil som stannar nu är tjuvar?
stod även att de hittat stöldgods i en lägenhet inne i stan från ett inbrott i ett hus i jönåker tidigare i veckan...

 vad är det för samhälle vi bor i?

ska snart iväg till svärmor och gratulera på hennes 72 årsdag, samt att maken får väl gratta morsdag samtidigt..själv ska jag till kyrkogården och sätta dit en blomma på mammas grav:(
köpte mig själv en morsdags present i veckan, en vit plåtblomlåda..en sån som är lite välvd. fina lila klockblommor o vita margeriter...blev hur fint som helst, satte den på kortsidan av bodväggen..

nu ska jag hoppa in o duscha av mig lite o fixa mig iordning..blir bjudna på mat, det är skönt o slippa laga mat en dag iallafall..

c yaaa...

Kommentera inlägget här: