yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

inte mkt att skriva

Kategori: Allmänt

det lunkar på så sakteligen...blev tillfrågad på jobbet för några veckor sen om jag kunde tänka mig skift? som jag alltid propagerat för att aldrig igen...jobbade 5 skift på Nyköpings Bro en gång i tiden och då utan barn o de var inte kul...sen på MIQ jobbade jag ofta 14-18 inte heller kul....men tänkte kan prova igen...

nu jobbar jag ju 75% så förmiddagsveckan är 07.30-14 o eftermiddan blir 14-20 plus några minuter för arbetstidsförkortning mm, men den stora bonusen är em veckan med ledig fredag, hur skönt är inte de o gå av torsdag kl 20 o inte börja förräns halv åtta måndag morron....lr fm fredan sluta 14 o börja 14 på måndan....

känns rätt okej så här långt...är inne på min tredje em vecka nu så jag har lagom hunnit få in lite rutiner, som idag gick jag upp vid halv åtta när en del av familjen åkt, jätteskönt o få vara ensam hemma..drack kaffe o läste tidning o åt lite frukost..sen kl 9 gick jag en promenad med marina en tjej som jobbat på samma jobb men sist var på pannan men nu är hemma med havandeskapspenning...som oxå bor här i byn...så vi gick en runda på 3,5 km o babblade...

hemma igen så plockade jag ur och i diskmaskinen under tiden kaffet bryggdes, tog en fika o sen plockade jag lite hemma...för det är det bara jag som gör, resten av familjen är lite för handlingsförlamade när jag inte är hemma....är lite less på att vara bossig men det finns liksom inget go i nån lr att nån kan göra nåt självmant lr komma med egna initiativ.
planer finns, det ska byggas o renoveras..jo visst men nu har vi haft en toastol stått i hallen i jag vet inte hur många veckor, har passerat månader...en brevlåda är halv monterad nere i garaget, så posten som jag för övrigt får ta in vid halvniosnåret....är halvfuktig...för att nya brevlådan inte är ihopsatt...

jaja..

c yaaa...


Kommentera inlägget här: