yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

hur tänker man

Kategori: Allmänt

när man skriver facebooks inlägg på arbetstid? plus att man har checkat in så företagsnamnet syns? och att man skriver (tänker inte skriva vad personen skrev men väldigt kränkande mot företaget o personal)
vad vill man få ut av det?
nu var personen inhyrd men de spelar ingen roll, personen är inte välkommen tillbaka, det måste ju kännas surt att ha sumpat ett jobb pga av en sån sak.
var samma med en kille som varit tjänstledig, han skrev synd om er som blir kvar på dårhuset plus en massa andra saker...när han kom tillbaka från tjänstledigheten blev han såklart inkallad till chefen...blev nästan uppmanad att säga upp sig...
företaget har ju ping på sitt namn så skriver man namnet ploppar de väl upp nånstnas o de kollar vad man skrivit..
 
jag är väldigt försiktig med vad jag skriver om jobbet, skriver jag är de positiva saker, för jag har oftast bara postiva saker att säga om mitt jobb, men som på alla arbetsplatser finns de ju bra o dåliga dagar såklart...
 
men det är nog många som inte tänker sig för när man skriver på fb att det kan användas emot en själv en dag..ingen bra merit att ha blivit av med jobbet för man skrivit på fb om sin arbetsgivare, inget man vill ha i sitt cv men frågan kommer ju upp när man söker jobb varför man slutade sin tidigare anställning..om jag var personalansvarig skulle jag dra öronen åt mig och tänka om jag vill anställa då....
 
C yaaa...
 
Kommentera inlägget här: