yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Har så mycket

Kategori: Allmänt

att berätta så jag knappt vilken ordning jag ska börja, såg att de var en månad sen jag skrev nåt..har varit lite upptagen om man säger så..

vi kan börja på jobbfronten, utan att berätta vilket företag jag jobbar på, för de har rätt sträng policy angående vad man skriver så jag vågar inte riskera nåt, fast det jag skriver är positivt..men företagsnamnet är inte det viktiga utan det är faktiskt JAG som person som är viktig nu...

jag stortrivs på jobbet, att få möjligheten att först få prova på 2 skift innan jag tackade ja var ju hur bra som helst, jag som sagt aldrig mer skiftarbete, men olika faser i livet och olika jobb gjorde att jag ändrade mig, största orsaken är ju att jag inte jobbar 100%. Gå upp till heltid det skulle min kropp aldrig klara av.

är ju sedan rätt länge utförsäkrad på de 25% lr utförsäkrad, jag försäkrade ut mig själv då af och främst fk ville att jag skulle arbetsträna 15 minuter om dan, kunde de inte se från vart jag gått och hur långt jag kommit?
så när möjligheten att köra 2 skift kom så så "friskskrev" jag mig på pappret!

pengar är inte allt men de är väldigt viktiga för att klara vardagen och utgifterna man har, men...vi bor billigare än vad vi gjorde i stan, ungarna jobbar och har sina egna pengar, vi har inte tagit betalt av dom:) lite bortskämt kanske men de må så vara isåfall! men kan man få känna att man har lite pengar i fickan när man får lön och kan göra det man vill under en begränsad period i livet så är väl det en skön känsla..hade varit skillnad om vi satt i en otrolig trång ekonomisk sits då hade vi inte låtat de slippa undan betala.

sen i början på året så är jag ju även samordnare, jag och en till som inte heller jobbar full tid delar på en tjänst, efter semestern hoppas jag på att få gå en samordnarutbildning, för jag känner att jag inte har riktigt med kött på benen fullt ut för att de ska kännas helt okej när jag jämför med vad den "riktiga" samordnaren gör. en exel kurs måste jag bara få gå för där är det katastrof, så länge allt går bra i filerna är de lugnt men när de blir fel..ja då står jag där o fattar nada...

vi har haft en lång och utdragen löneförhandling på jobbet, nu i veckan blev det äntligen klart, vi ska ha ett nytt lönesystem så det är därför det dragit ut på tiden. nu finns det 3 kriterier man kan uppfylla, presterar mindre än förväntat, presterar som förväntat och presterar mer än förväntat...gissa var jag hamnade? i sista kategorin..det känns riktigt jävla bra, att man kan uppmärksammas utan fjäsk och vara ögontjänare och jobba när chefen ser...
jag har alltid tyckt det har varit kul att jobba oavsett vad jag har gjort och kan jag göra jobbet smidigare och hjälpa till så självklart gör man ju det.

då är det också riktigt kul att någon ser det på riktigt och inte att man får betalt för jobb man faktiskt inte utför, jag tror det här är ett bra lönesystem för nu kan de som glidit runt på en räkmacka o tjänat skapligt på att inte jobba komma undan längre, sen är det en hårfin skillnad på var gränserna mellan de 3 olika grupperna går och varför man isåfall inte presterar som förväntat...men det är sen en sak mellan facket och företaget.

ida har fått ett sjukvikariat som sträcker sig fram till september, hon hade först fått sommarvikariat, men så ringde enhetschefen och frågade om hon ville ha det här istället? det ville hon såklart.
sen i höst ska de fördubbla demensplatserna på det äldreboendet från 8 till 16 och då behöver de mer personal, några har redan flaggat att de inte kan tänka sig o jobba på demensen, vilket ida mer än gärna vill..så chanserna att hon blir kvar är stora. med tanke på att det är 1 år sen hon tog studenten och hon i princip jobbat minst 75% sen dess med undantag då hon själv plockat bort kryssen när hon är tillgänglig då hon jobbat mycket och kände hon behöver varva ner o vara ledig..

anton jobbade fram till februari på boendet för autistiska killar, sen skulle de börja planera för sommarscheman och då hade han sökt semestervik på mitt jobb så då blev de inte så många mer timmar där då de var tvugna att börja köra in ny personal innan sommaren, så för honom blev det ett litet glapp på jobb. men han har inte direkt varit sysslolös då han "jobbat" med en kompis och hans pappa lite.
men 23 maj körde han igång på mitt jobb då, 2 skift även han fast heltid.
vi kommer få lite ny produktion till hösten och lite ändringar i skiftgångar som förhoppningsvis gör att han kan bli kvar, nu har han till 12 augusti först och främst.

så det känns riktigt riktigt bra just nu, en skön känsla...

c yaaa...
Kommentera inlägget här: