yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

fotvård

Kategori: Allmänt

idag var jag hos fotterapeuten lr vad  det heter...gick igenom den besiktningen, med lite reservation...
hon tyckte det var jättebra att smörjer in foten med fetkräm och sover med strumpa..för hon sa att det är risk att ärret spricker (det som är på sidan av stortån)...det låter ju...
 
stortån ser ut som en macaron lr hamburgare med bröd...ärret under stretar vansinnigt och nu på semestern har jag fuskat och inte smörjt med locobasen utan kört med aftersun lr vanlig lotion..sova med strumpa funkar inte på rhodos..och då på semestern så höll det på att bli ett sår just där huden är som tunnast och där det tog längst tid att läka...
sen sa hon också att jag ska ha lite koll på tå två för den är mörkare under..
 
skönt att ha nån som har koll åt mig, hon är medicinsk fotvårdsterapeut så hon har ju lite mer utbildning och vana av ovanliga fötter...
 
nu ska jag snart smörja fossingen då o dra på min strumpa..
 
 
C yaaa....
 
 
 
Kommentera inlägget här: