yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

helgens sammanfattning typ

Kategori: Allmänt

i onsdags "stylade" jag badrummet. Men en ny turkos pedalhink, ett turkost duschdraperi och en turkos Buddha..blev hur snyggt som helst till en kostnad av 150 kronor. Men...det är jävla duschdraperiet..jag kan ju inte kliva upp på pall lr stol..så jag fick sträcka mig för att få in öglorna på draperiet..
huvudvärken kom som ett brev på posten på natten sen..men ändå inte så illa som den brukar bli så jag åkte och jobbade på torsdagen..bara för att efter nån timma inse det går inte...
tog tid ur tidbanken och åkte hem drog ner persiennen la mig  under täcket och sov till fyra..
tänkte jaha då är fredagen sen körd också. Är ju ledig på fredagarna och då brukar jag ju göra nåt för mig själv...men inte den här fredagen...var i alla fall så pass bra så jag kunde ta mig till stan och träffa revisorn kl 13, men det var också allt..
 
Anton kom ut  på dan sen käkade vi från pizzan här i Jönåker, orkade inte laga nån mat tyvärr.. slutade med att han blev kvar över natten..trevligt att få rå om honom lite längre tid.
 
Sen på lördagen hade vi hyrt kärra, började med att lasta in skräpet från höströjjet för nån helg sen (då vi skulle hyra kärran hade den blivit stulen) körde till Björshult och dumpade av det i respektive cointainer.
Efter det ByggMax, köpte 10 gipsskivor som var megaotympliga och tunga...hem och Anton och Kari lastade av och ställde in de källaren.
Sen efter en fika med svärisarna som kom förbi ( kommer verkligen sakna det för iom att de flyttar till Strängnäs så kommer de ju såklart inte komma förbi lika spontant som de hittills gjort) så var det dags för nästa sväng, nu till Oxelösund och hämta ett skåp som vi tidigare gav bort till vännerna där, nu skulle de göra om i det rummet skåpet står i och frågade om vi ville ha tillbaka det...Ida ville ha det..
Så efter mycket bånglade och Anton typ slagit sönder halva Idas källarförråd så står skåpet nu i hennes källare.
Orkade inte laga mat den här dagen heller, så vi åkte till Stafsjö och åt..Anton blev kvar en stund mot kvällen sen skjutsade vi in han till stan..
 
Söndagen sen då..vi skulle lämna kärran 10, sen åkte vi till stan och köpte penslar och rollers mm..så ringer Anton och frågar vad vi ska äta..han chockade oss lite med att ringa typ kvart över 10...så vi plockade upp han och han var hemma hela söndagen också.
 
Blev inget gjort i källaren men lördagens aktiviteter var fullt tillräckligt för våra kroppar..
 
Nu är det måndag och jag sitter och funderar om jag ska fortsätta göra just ingenting lr om jag i alla fall ska gå en promenad, känns på nåt sätt bättre att ha gjort ingenting om man går en prommis..men det blåser så förbenat..men det lutar nog åt en promenad ändå..
 
konstig jobbvecka kommer det att bli...men det tänker jag inte lägga nån energi på alls..finns folk som ska styra upp det så det är bara att följa med och göra som man blir tillsagd..
 
C yaaa...
Kommentera inlägget här: