yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

apotekstrul

Kategori: Allmänt

ja de får fan inte vara enkelt o smidigt inte...min nya medicin...hade några ärenden på stan fredags så jag tänkte jag tar apoteket på stan (brukar oftast gå till pålljungshage annars)
tror ni medicinen fanns eller???? hon ringde till varenda apotek i stan och ockle...slut hos leverantören..så hon sa jag skulle ringa vc o be läkaren skriva ut en annan sort..
hm..jag tyckte människan var förvirrad och känslan av att hon inte hade saken riktigt under kontroll..så jag tänkte jag åker upp till mitt vanliga apotek o frågar...ska jag verkligen engagera mig i o ringa o be läkaren skriva ut ett annat preparat..kan ju inte vara min sak o göra...
 
mycket riktigt då medicinen var slut hos leverantören och iom att jag hade ett e-recept får de inte byta...hade jag haft ett gult pappersrecept hade de gått bra...förstår inte skillnaden, hon på apoteket sa att när läkaren fyller i kommer de upp rutor o han klickar i..medicin o leverantör..men han kan ju omöjligt ha koll på vilken leverantör apoteket har för närvarande...
men eftersom medicinen nu var slut hos leverantören sa hon jag kan ju inte beställa åt dig så då byter jag ändå...så sa hon..vad gjorde du på stan? du ska ju komma till oss direkt...stamkund..
 
så nu har jag mina tabletter...började i lördags o har tagit en i dag..tisdag lr onsdag ska jag öka på dosen med en tablett..jag hoppas det räcker så jag bara behöver ta morron och kväll, blir så besvärligt om jag ska ta på dan också när jag jobbar 2-skift..jag har mina vanliga tabletter i mitt skåp för jag tar antingen  vid 10 då jag jobbar fm lr 14 och 18 vid em...ska jag då ta den här nya tabletten blir det mitt på dan vid en tidpunkt när jag inte tar de andra...jaja om de blir så så löser de ju sig...får väl ställa mobilen lr nåt..för mina vanliga värktabletter märker jag ju när jag behöver ta men jag vet inte om jag känner att jag måste ta av den här nya...ja vi får se helt enkelt...
 
 
C yaaa....
 
 
Kommentera inlägget här: