yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

nya tag "igen"

Kategori: Allmänt

nu ska jag ta tag i saker...har jag nog sagt förut, men nu ska jag ställa lite lägre mål..först var min tanke att gå ner 20 kg till nästa sommar...inser att det kanske är orealistiskt om min vardag ska bli någorlunda dräglig...men 12-15 borde gå..1 kg i månaden..nu efter Rhodos resan har jag passerat det 10 talet jag inte ville...visserligen bara med 0.2...men det spelar ingen roll...det är passerat...inte fan kul...sen vet jag att jag inte har värsta övervikten..men jag mår inte bra...kläderna kan jag fortfarande ha men en del börjar streta...vet att jag defentitivt inte kommer kunna ha arbetsbyxorna..får lösa det på nåt sätt första dagen jag börjar jobba, sen är det utbildning 3 dagar och då kan jag vara "civilt" klädd..
 
intresseklubben noterar nu: i 2 veckor har jag inte druckit mjölk, lite i morronkaffet samt att rätt många frappe slank ner..men i de är det kondenserad mjölk, den kanske är mer koncentrerad jag vet inte...
väl hemma rasade magen ihop helt...jag kan knappt få i mig en mugg kaffe...(om nån läser) ni som känner mig vet att jag kan bälga i mig ofantliga mängder..kunde är det nu.
har haft en teori angående min "gravidmage" att det är mjölken, då med tanke på mängderna kaffe jag får i mig om dan...på jobbet är det kaffemaskinen som gäller, latte..mjölkpulver..
 
så jag har sen vi kom hem inte druckit ren mjölk, vatten till maten lr nån måltidsdryck..lingon..
igår åt vi kokt potatis med skink/blomkålsstuvning, blev rätt mycket över så det blev middag ikväll med...
svärföräldrarna kom förbi en sväng ikväll och jag drack en kopp kaffe, med jordens magknip som resultat..om det var kaffet lr maten låter jag vara osagt..men stuvningen var ju på gräddmjölk...
samt att jag på dan var på stan med anton och ida och fikade, baguett med skagenröra var kanske inte det smartaste valet...
ska köpa låglaktosmjölk o ha i kaffet och se om det hjälper, är inte beredd att avstå helt och svart kaffe är inte gott..
 
har den här veckan och nästa på mig att få magen i form..
 
för att återgå till min vikt då, en anledning till att jag gått upp så mycket är foten...gjorde mig ju illa juli förra året, först åt jag ingenting för jag hade verkligen ingen matlust lr aptit...åt så många värktabletter och antibiotika i en månad...sen åt jag för jag tyckte synd om mig, andra tyckte också synd om mig och kom med godsaker...det är jag väldigt tacksam för..men man kan inte ha större intag än uttag och det var just som hände...jag åt mer än jag kunde göra av med eftersom jag inte var rörlig för fem öre...
tror jag hasade runt kvarteret nån gång i september...
då hade jag innan semestern gått mellan 5-8 km nästintill varje dag i nästan ett år...så från till att ha varit rätt aktiv till att inte röra mig alls klart som fan kilona lägger på sig..
 
nu har jag så smått kommit igång igen med promenaderna...min runda går fortare från vecka till vecka..och i förrgår var det en ny milstolpe..jag kunde ha mina walkingskor..visst det gör ont när jag går och det gör satan ont efteråt...men jag kan ha de iallafall..
när jag börjat jobba ska jag köpa gymkort till gymmet här i jönåker, får tillbaka pengarna från jobbet så det är ju bra.
ida och kari ska också köpa kort så förhoppningsvis kan vi ibland träna samtidigt...jävla rörigt med allas olika arbetstider..
 
sen är det ransonering på godis...jag tänker inte förbjuda mig att äta för då blir det tråkigt och jag kommer falla för frestelsen, men jag ska tillåta mig att äta nåt gott en gång i veckan och då mindre mängd än jag brukar sätta i mig, det är inte nödvändigt att äta mellan 7-800 gram lösgodis på en kväll..lr vräka i sig en påse ostbågar också..
så om jag bara ändrar på sötintaget och rör mig mer och försöker få i mig mellanmål när jag jobbar så behöver jag inte leva tråkigt..plus röra mig lite mer..
 
ja det var mycket om lite det....
 
 
C yaaa...
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: