yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

14-29 juli Rhodos

Kategori: Allmänt

men fy satan vilken bra start på semestern...2 helt underbara veckor på Rhodos, bara Kari och jag..vi gjorde ingenting...jo 2 gånger var vi in till Rhodos stad, en gång själva och sista kvällen med ett par som bodde på samma hotell. Riktigt trevligt...jag är väldans anti mot att skapa kontakter på resa...håller helst tyst när det sitter folk bredvid för jag vill verkligen inte hamna i situationer där man helt plötsligt ska börja umgås...varför liksom..inte fan börjar jag prata med den som ligger bredvid mig på Jogersö lr Rinkeby....

Får för mig att en del par får panik när de måste umgås med bara varandra..hur som..det här paret från hotellet funkade de bra med, de hade ungefär samma distans som vi...lite småprat vid hotellet efter stranden..

Som jag sa, vi gjorde ingenting..det var så skönt..vi hade pratat om innan att hyra bil. Men flera kvällar när vi var ute för att äta sa vi, ja vi kanske skulle kolla upp priser mm..men så rann det ut i sanden...

Så dagarna såg ut ungefär så här i 14 dagar...sov till ca 8...(förutom en dag när vi sov till 10...fick nästan panik när jag vaknade och såg hur mycket klockan var...) fixade kaffe, tog en kopp, gick ner och köpte frukostbröd, åt frukost...smörja in sig..ner på stranden vid 10...

En del dagar hade vi att äta med oss, ibland gick vi till hotellet och gjorde egen lunch eller så åt vi på kantinan på stranden..gyros pita..
Blev lagom med ett brejk vid 13-tiden, sen tillbaka och sola till 17.30 och en del dagar längre än så...

Efter stranden upp till rummet, intag av Resorb, vila i ca 2 timmar....en kaffe och dusch...sen lite promenader i närområdet..vi åt nog bara 3-4 gånger en riktig middag, de flesta kvällar åt vi nåt lätt..man småäter hela dagarna och så värmen..jag är inte hungrig då...

Det var konstant varmt...mellan 35-40 i skuggan..det blåser på västkusten som tur är. Annars hade det blivit olidligt varmt.

Vi var lite småtråkiga och låg på samma strand hela tiden, men det hade en liten förklaring. Det är klapperstensstrand...och min fot som då inte vill böja sig i en del leder gillar inte att gå på ojämn mark..

Blev en riktigt bra start på semestern, nu har jag 2 veckor kvar..den här veckan har jag inga planer, inte inför nästa heller...bara vara ledig och göra det jag vill eller inte göra...valet är mitt..