yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Dront...

Kategori: Allmänt

jag undrar om det inte sitter ett gäng Drontar i vårat numera väldigt hårt ansade rönnbärsträd precis utanför sovrumsfönstret...det måste vara dom jag vaknar av kl 04.22...det är då de drar sig tillbaka från offentligheten...de har officiellt dött ut på 1600 talet...men jag tror minsann att här i Högbrunn har de överlevt...
så sant som det är sagt...för i en blogg är väl allt sant...och man får skriva vad man vill om vem man vill...bara man själv är bäst och alltid har rätt....joråsåattevaheterde....
nu kan de vara så att det är den röda rallen som klampar omkring utanför i trädet...
men jag har ju tur som en tok..drontarna flyger ju inte omkring inomhus hos mig som de gör hos vissa familjer i Västerås trakten...det kan vara så att det är en avlägsen kusin till dronten som gärna tillbringar viss tid av dygnet inomhus...helst då i gamla torp...
en av orskerna till utrotningen av drontarna troddes vara katter, men den teorin stämmer inte i Västerås fallet...
Ja det är inte lätt i denna värld när man måste bekymmra sig om drontar...tänk om man var tvungen att ägna sig åt FK....nä tacka vet jag drontar..de är mer lätthanterliga...

C yaaa...

KOMMENTARER:

  • Anne-Louise säger:
    2009-07-03 | 09:46:02

    Fattar noll, men kul var det!

Kommentera inlägget här: