yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

jag mår så bra

Kategori: Allmänt

jag har nog aldrig känt mig så här utvilad..detta trots en otroligt hektisk tid med flytten..men jag sover så bra. Kommer ni ihåg mina 04.10 vakningar? de existerar inte här. Är nog som min vän säger att man kan ha geografiskt klimakteri lr nåt..staden stressar och påverkar mer än man tror uppenbarligen.
Från det att jag går och lägger mig och läser lite. Har köpt nya kuddar och täcken också, lyxigt..känns som på hotell..har iallfall en bra kudde så jag kan läsa i sängen..Äntligen..läser lite grann tills boken börjar falla mot nästippen..lägger ifrån mig boken och sover..och sover ända tills klockan ringer.

Jag går upp och kollar hur varmt kaffet är, brukar inte bry mig om att sätta på nytt utan dricker lite fesljummet och går ut och hämtar tidningen, sitter på trappen och bara njuter.
Ibland stryker smygarn förbi.lr förbi är fel..Strykarn är en liten söt katt som är så extremt försiktig av sig..har kanske blivit överkörd nånågng för ryggen är som ett U...han brukar stanna till vid våran tomt och titta precis som vilka är det där som bor där nu...han går inte förbi så länge vi är ute...sitter bara och tittar lite blygt och försiktigt..en dag satt jag och solade då kom han farande bakom mig..tvärnit...han hade inte sett mig..hur skulle han nu göra...han tittade lite som oj förlåt...ochså strök han förbi med magen hängade ner i gräset så låg som han bara kunde bli..

Det har varit lite rörigt med bussar och arbetstider för Ida. Hon jobbar ju ute i Aspa på ett äldreboende och de dagar hon slutar kl 21 kommer hon inte hem så då sover hon oss Tobbe, likadant när hon börjar kl 06.45 kan hon inte åka här hemifrån..så då sover hon också hos honom. Har blivit lite skjutsande in till stan så hon kan ta Aspa bussen på kvällarna..men det är inte hela världen. Lite speciellt just nu med sommarlov och soomarjobb.

Förra veckan kom det 8 kubik ved. Eller kom och kom..vi hade såklart beställt..såg en mega hög  ved som skulle in..Men vet ni? Mina underbara svärföräldrar erbjöd sig att hjälpa oss. Nästan pinsamt då de är en bit över 70 båda två..men jag får lita på att de inte erbjuder sig att hjälpa till om de inte skulle orka. Så kvart över åtta i måndags kom de. På med arbetshandskarna..Anton var med och staplade..så efter 2,5 timma var all ved inplockad..gick jättesmidigt.
Så i tisdags kom det 16 kubik till...men den får ligga lite och så har vi ved hos farsan eftersom han inte eldar längre. 24 kubik plus det som vi har hos farsan då borde räcka 1 år..och det har inte kostat många kronor..jo 7500 har det kostat..men om man då tänker att det räcker ett år så blir det inte många hundralappar i månaden.

Fungerar jättebra att elda för varmvattnet iallfall, lite tur att vi flyttar in på sommaren så vi hinner lära oss och göra lite misstag nu istället för när det är 18 minusgrader.

Nu ska jag som sagt ner och elda lite..ska ta bussen 12.10 in till stan, tänkte mig ens väng förbi lägenheten innan jobbet. Är visning på fredag för en kille..håll tummarna..funkar bra med bussarna med mina arbetstider också..enda är när jag börjar kl 10 då strular det lite. Går en buss som är i san kl 10..men när man börjar 10 är man själv och öppnar..är nog bra om man är på plats då och inte kommer insläntrande 10 över lr nåt...så då får jag ta bussen som är i stan vid 9..men det är så få gånger jag börjar 10 en vardag.har en del lördagar men då kan jag ta bilen. Likadant när jag slutar 18..då går det en buss 18.25. Om allt går bra med att räkna kassa

KOMMENTARER:

  • Nancy66 säger:
    2010-07-08 | 18:19:57
    Bloggadress: http://http://nancy66.zoomin.se

    Härligt att höra att du mår bra, skönt för er att fått komma i ordning och fått hem veden, guld värt. Vi har lite ved här hemma, men skulle tro att det går åt lite till, men vi byter ju snart värmestystem så vi får se om det behövs mer ved.



    Skönt med bra bussförbindelser, det är A och O verkligen, här är det lite långt till busshållplatsen så jag tar allt min bil,,,



    Ha det fint vidare, :)

  • Anonym säger:
    2010-07-08 | 18:41:04
    Bloggadress: http://eliiinjohnsson.blogg.se/

    fin blogg:)

  • Anonym säger:
    2010-07-08 | 18:42:44
    Bloggadress: http://woonies.blogg.se/

    oj vilken fin färg på bloggen du har :D

  • Anonym säger:
    2010-07-08 | 18:42:46
    Bloggadress: http://denisebjrk.blogg.se/

    var gärna med och tävla i dagens länkning! kram:)

  • sussi säger:
    2010-07-13 | 19:22:17
    Bloggadress: http://fritidsforskare.wordpress.com/

    Kanon busstiderna fungera för dig!

Kommentera inlägget här: