yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

bryskt uppvaknande i morse

Kategori: Allmänt

jag hade verkligen sett fram emot en sovmorron a la de luxe...men ick sa nicke...vaknade av att maken stormade in i sovrummet med orden, det är nåt i fläkten...nåt??? vad är nåt???
han i sin tur hade vaknat av ett oväsen som han trodde var från dotterns dörr..den bråkar lite så han trodde det var de som lät...
det krafsade och lät helvetiskt i den där tuben som ligger inne i skåpet ovanför spisen..råtta tänkte jag..våran första tanke var att lossa tuben uppe o nere o vara snabba med nån påse lr nåt...
men efter att ha hört krafset o inte veta det vad var för nåt som krafsade bordlade vi det förslaget!
tänkte vi måste ju få hjälp av typ anticimex, letade på internet efter nåt journummer men de fanns inte, försökte med försäkringsbolaget, inte heller de hade öppet, fanns ett typ 020 nummer, sa till maken ring det fast det var fel men då kanske man får tag i en fysisk person som kan hjälpa till på nåt sätt...men även där gick det bet...hade ett mobilnummer till anticimex, lämnade meddelande..

vi bestämde oss för att iallfall inte äta hemma idag...vill inte laga mat med något oidentififerbart odjur i köksfläkten..jag såg ju framför mig typ boeingpropellrar när man sätter på köksfläkten sprutar de inälvor i hela köket...

så vi åkte till oscarshäll och åt, jag och make  åt lammfilé med beasås...son åt havsaborre...något förvånande då han inte äter ost, gillar inte pasta mm...men aborre går bra*ler*
dotter jobbar...dotters pojkvän jobbar också..PÅ oscarshäll..han fick servera oss..

väl hemma igen skulle jag sätta på lite kaffe...vill helst inte tillbringa så mycket tid i köket...då hör jag nåt skrapande, tänker va fan va kari donar o håller på med solstolen på altanen...men se de var de inte....utan det var odjuret som kvicknade till igen...
så vi bestämde att nu sätter vi på fläkten...i värsta fall får vi väl evakuera oss nånstans i natt om de skiter sig...maken satte på fläkten och jag gick ut...hände ingenting och ännu mer ingenting...sen började det flaxa från skorstenen....och sen dök det upp en näbb...och vips flög det ut en kaja....kan ju säga att jag är jävigt glad att vi inte började mecka isär nåt o den hade flugit lös i köket...

maken for med kvicka steg upp på taket och la dit gallret..som vi har varit tvungan att ha borttaget i vintras då det kleggade igen och rök in nere i pannrummet...

ja det var denna dag det....mycket tid har tillbringats i solen..sen halv nio ungefär..känner mig som en kokt kräfta..får se hur det ser ut i morron...

c yaaa...

KOMMENTARER:

  • Anne säger:
    2011-04-24 | 21:09:41

    Men FY så otäckt! Vilken tur att ni fick ut fågeln till slut! Tycker verkligen det borde finnas nån typ av jour hos bolagen... "Olyckor" kan hända, även fast det är helg... Kram!

Kommentera inlägget här: